Rekrutacja.p.lodz.pl
Wikamp


Fb

Czy warto korzystać z mediów społecznościowych?



Aby trzymać rękę na pulsie, wiedzieć, co w trawie piszczy warto korzystać z możliwości, jakie dają nam media społecznościowe. Każdy może tu wybrać coś dla siebie. Od serwisów takich jak facebook czy instagram po portale skierowane do specjalistów, naukowców, spośród których można wybrać LinkedIn, ResearchGATE czy  Academia.edu. Zachęcamy do aktywności na tych portalach.

Media społecznościowe to bardzo dobry kanał komunikacji oraz doskonałe narzędzie do budowania wizerunku pośród poszczególnych grup obiorców.

 

Politechnika Łódzka już od lat prowadzi swoje działania promocyjne, wykorzystując konsekwentnie kolejne serwisy społecznościowe.

 

Profil PŁ na facebooku może pochwalić się coraz większą liczbą fanów. W tej chwili grono naszych sympatyków liczy niemal 13 tys. użytkowników. To podstawowy kanał komunikacji ze studentami. 50 proc. naszych odbiorców to osoby w wieku 18-24 lata, w następnej kolejności są ludzie w wieku 25-34 lata, znacznie mniejszy procent stanowią użytkownicy w przedziale wiekowym 35-44 lata. Nasz profil prowadzony jest we współpracy ze studentami, aby jak najlepiej i najskuteczniej dotrzeć do naszych żaków.

 

Nie brakuje nas również na fotograficznym serwisie społecznoścowy - Instagram. Zdjęcia z pięknego kampusu, podpatrzone ujęcia z zajęć czy uczelnianych wydarzeń zdobywają coraz większą popularność.

 

Kolejnym niezwykle istotnym serwisem, na którym obecna jest PŁ, jest mikroblog twitter. Wprawdzie jest on zdecydowanie mniej popularny niż facebook, ale daje niezastąpioną możliwość, szybkiego informowania o publikacjach i kontaktu z badaczami z całego świata. Coraz bardziej popularny – szczególnie w kontaktach zawodowo-biznesowych- jest LinkedIn, również wykorzystywany w promocji przez Politechnikę Łódzką.

 

PŁ współpracuje także z portalem ResearchGATE, przeznaczonym dla naukowców. - Jest to bardzo wygodne narzędzie pomagające w byciu na bieżąco z najnowszą literaturą naukową, poprzez chociażby śledzenie prac autorstwa innych badaczy, których działalność w szczególny sposób nas interesuje i którzy również posiadają swoje konta na tym portalu. Użytkownik jest automatycznie powiadamiany o ukazaniu się takiej publikacji - komentuje pani dr hab. Agnieszka Dybała-Defratyka z Wydziału Chemicznego PŁ, korzystająca z portalu. Ponadto użytkownicy serwisu mogą prowadzić blogi oraz dyskusje, a także tworzyć grupy tematyczne. Równie przydatnym do promocji dorobku naukowego i podobnym w swojej funkcjonalności portalem jest Academia.edu. (Anna Boczkowska, Dział promocji PŁ)


Data dodania:2016-03-09
Data aktualizacji
Data zakończenia
Wprowadzone przez:
Małgorzata Trocha
Zdjęcia

Uczelnia

Wydziały I JEDNOSTKI UCZELNIANE