|
|
W styczniu 2020 r. odbyły się warsztaty związane z nauczaniem w oparciu o opracowaną platformę (http://retrostem.eu), w ramach których partnerzy przedstawili i przetestowali innowacyjne podejście w edukacji młodych ludzi w ramach przedmiotów STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
- Zademonstrowano zestawy elektroniczne dla młodych majsterkowiczów i zweryfikowano przewodnik dla nauczycieli wspierających ich pracę. Omówiono moduły szkoleniowe i środowisko do nauki, a także narzędzia, które pomogą nauczycielom poprawić ich umiejętności cyfrowe i pomogą zaangażować uczniów w rozwój przedmiotów STEM dzięki konsoli do gier retro i praktycznej edukacji - wyjaśnia dr inż. Przemysław Sękalski, dyrektor Centrum Technologii Informatycznych PŁ.
Konsorcjum uruchomiło także Akademię RETROSTEM. Dzięki niej społeczność oraz eksperci za pośrednictwem strony internetowej RETROSTEM mogą wymieniać się doświadczeniami z wykorzystania zasobów RETROSTEM. Poza dzieleniem się wiedzą, specjaliści będą wspierali nowych użytkowników w lepszym wykorzystaniu zasobów. - Będzie to szczególnie przydatne podczas planowanych pilotażowych szkoleń Akademii RETROSTEM, które mają odbyć się latem br. - dodaje doktor P. Sękalski z Politechniki Łódzkiej.
Głównym celem projektu RETROSTEM jest zwiększenie kreatywności, rozwiązywania problemów, umiejętności samokształcenia i samodzielnego prototypowania, współpracy i innych umiejętności przydatnych w XXI wieku dzięki przedmiotom STEM oraz wiedzy o przedsiębiorczości.
Więcej na stronie http://retrostem.eu