|
|
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło w ramach Działania 3.3 Umiędzynarodowienie polskiego szkolnictwa wyższego PO WER Konkurs nr 1/MPK/POWER/3.3/2016 na Międzynarodowe Programy Kształcenia dotyczący poprawy dostępności międzynarodowych programów kształcenia dla osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym z Polski oraz dla cudzoziemców.
Wnioski w ramach konkursu będą przyjmowane: od dnia 27 czerwca 2016 r. do dnia 29 lipca 2016 r.
Projekty muszą obejmować swoim zakresem merytorycznym wyłącznie nowe elementy ze wskazanych poniżej:
- realizacja programów kształcenia w językach obcych, skierowanych zarówno do studentów z Polski, jak i do cudzoziemców,
- realizacja międzynarodowych programów studiów oraz organizacja w Polsce międzynarodowych szkół letnich umożliwiających studiowanie cudzoziemcom oraz studiowanie w międzynarodowym środowisku przez osoby z Polski,
- włączenie wykładowców z zagranicy posiadających osiągnięcia w pracy naukowej, zawodowej lub artystycznej, w prowadzenie programów kształcenia w polskich uczelniach.
Zajęcia prowadzone przez tych wykładowców muszą obejmować co najmniej 120 godzin dydaktycznych. Wskazane 120 godzin musi obejmować co najmniej 60 godzin zajęć dydaktycznych. Pozostałe maksymalnie 60 godzin może zostać przeznaczone na inne formy zajęć, takie jak konsultacje dydaktyczne, spotkania otwarte dla szerokiego grona odbiorców, zajęcia e-learningowe (koszty e-learningu muszą zostać ograniczone do samych zajęć, bez kosztów tworzenia platform e-learningowych i wytwarzania materiałów do zajęć). Wszystkie wskazane formy zajęć w wymiarze łącznym 120 godzin muszą zostać przeprowadzone maksymalnie w ciągu dwóch kolejnych semestrów.
Maksymalna wartość projektu dla uczelni kształcących powyżej 12 000 studentów wynosi 5 000 000 pln. Maksymalna wartość nie może przekraczać 30 000 pln na jednego uczestnika projektu.
Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się na stronie NCBIR: http://ncbr.gov.pl/fundusze-europejskie/power/konkursy---aktualne-nabory/konkurs-nr-1mpkpower332016/