|
|
Studentka przygotowała pracę Projektowanie poziomu gry komputerowej jako narzędzie prezentacji i interpretacji dziedzictwa Łodzi. Przeniosła w wirtualny, bajkowy świat charakterystyczne budynki łódzkiej architektury.
Głównym założeniem mojej pracy dyplomowej było wykorzystanie dziedzictwa kulturowego miasta oraz jego zaprezentowanie w nowoczesnym medium. Stworzenie projektu obejmowało też interpretację wybranej przestrzeni, głównie po to, aby przemycić wartości w bardziej atrakcyjnej dla odbiorców formie. Wybrałam stylistykę steampunk, czyli nurtu fantastyki naukowej osadzonej w epoce rewolucji przemysłowej, ponieważ Łódź doskonale wpisuje się w określenie miasta fabrycznego - wyjaśnia założenia projektu Sonia Jach.
Praca dyplomowa powstała pod kierunkiem dwóch promotorów: dra inż. Krzysztofa Guzka i dra inż. arch. Rafała Szrajbera. - Podczas pracy przygotowałam koncepcję środowiska oraz opracowałam wszelkie potrzebne rysunki koncepcyjne. Stworzyłam obiekty trójwymiarowe elementów środowiska i budynków oraz dedykowane im materiały. Oczywiście, wykonałam też cały projekt poziomu, umiejscawiając w wirtualnej przestrzeni wszystkie elementy. Po takiej wirtualnej scenie można się dowolnie poruszać, podobnie jak w grach komputerowych - dodaje pani inżynier Jach.
Sonia Jach powiedziała, że od dziecka interesowała się sztuką, jednak nie powstrzymało jej to od wybrania studiów technicznych na Politechnice. Uwielbia pracę z obrazem i dlatego z wielką chęcią bierze udział w projektach aplikacji i gier wideo, w których może pracować z grafiką interaktywną. Jest członkiem wydziałowej, studenckiej grupy Będzie dobrze, która niedawno wygrała Ogólnopolski Konkurs VR Challenge i otrzymała nagrodę główną za najlepszą instalację wirtualnej rzeczywistości.