Rekrutacja.p.lodz.pl
Wikamp


Fb

Kamera Geckon – wirtualny gimbal



Kamera pozbawiona ruchomych części pozwala na obserwację połowy sfery. Obraz wyjściowy jest pozbawiony zniekształceń geometrycznych.

 

Opracowana przez zespół kamera wysokiej rozdzielczości wraz z zestawem algorytmów korekcji obrazu w czasie rzeczywistym pozwala na zmianę kąta obserwacji bez użycia części mechanicznych, np. gimbala.

 

Zespół wykorzystuje układy FPGA i GPU do przetwarzania danych wizyjnych z innych kamer.

 

Technologia znajduje zastosowanie w systemach wizyjnych, w tym w przemyśle obronnym, dronach, samochodach autonomicznych, automatyce przemysłowej, a także w przemyśle kosmicznym. Wszędzie tam, gdzie użycie mechanicznych rozwiązań powoduje ryzyko lub zwiększa ciężar urządzenia.

 

WIRTUALNY GIMBAL / PRZETWARZANIE OBRAZU W CZASIE RZECZYWISTYM / SYSTEMY WIZYJNE / SKRAJNE WARUNKI PRACY / KOREKCJA ZNIEKSZTAŁCEŃ OBRAZU W CZASIE RZECZYWISTYM / MOŻLIWOŚĆ PRACY W SKRAJNYCH WARUNKACH, NP.: PRÓŻNIA, EKSTREMALNE TEMPERATURY, DUŻE CIŚNIENIE / BRAK CZĘŚCI MECHANICZNYCH, ODPORNOŚĆ NA WIBRACJE I DUŻE PRZECIĄŻENIA

 

Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych


Data dodania:2019-07-17
Data aktualizacji2019-07-18

Wprowadzone przez:
Filip Podgórski

Wydziały I JEDNOSTKI UCZELNIANE