Autorami rozwiązania są dr hab. inż. Bartłomiej Stasiak, prof. PŁ, dr hab. inż. Adam Wojciechowski, prof. PŁ oraz dr inż. Arkadiusz Tomczyk z Politechniki Łódzkiej oraz dr hab. n. med. Michał Podgórski, który pracując w ICZMP był głównym pomysłodawcą postawionego zadania. Dzięki tej współpracy informatycy mieli dostęp do rezonansu magnetycznego. W procesie powstania gry brał udział również mgr inż. Krzysztof Kubiak, obecnie absolwent PŁ.
Z gier wspierających małych pacjnetów w czasie badania rezonansem magnetycznym mogą korzystać podopieczni Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi.
Podczas badania z wykorzystaniem funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI) konieczne jest, aby pacjent wykonywał przez określony czas i w określonym rytmie zadane czynności (pobudzenia wywoływane w mózgu przez te czynności są poddawane analizie). Niestety badanie takie jest utrudnione w przypadku dzieci, które nie są w stanie w odpowiednim skupieniu powtórzyć zadanych ruchów. Powoduje to, że młodsze dzieci są wykluczone z tego rodzaju diagnostyki.
Dzięki rozwiązaniu informatyków z Politechniki Łódzkiej, dzieci w czasie diagnostyki otrzymują gruszkę manometryczną (w postaci gumowej zabawki) i konsoli aktywności pilota. To ułatwia przeprowadzenie badania diagnostom i redukuje stres u małych pacjentów.
Opracowana gra został przedstawiona w jednym z odcinków cyklu popularnonaukowego "Nauka movi(e)":