Politechnika Łódzka to jedna z najlepszych uczelni technicznych w Polsce. Posiada ponad 80-letnią tradycję i doświadczenie w kształceniu kadr i prowadzeniu badań naukowych. Jest atrakcyjnym partnerem dla biznesu. Współpracuje z największymi firmami w kraju i za granicą. Prowadzi badania naukowe na poziomie europejskim, tworzy nowe technologie i patenty we współpracy z najlepszymi ośrodkami badawczymi na całym świecie. Jednym z filarów zarządzania Politechniką Łódzką jest równe traktowanie pracowników bez względu na płeć, wiek, rasę czy inne cechy demograficzne i społeczne. W 2016 roku PŁ jako pierwsza uczelnia techniczna w Polsce otrzymała logo HR Excellence IN RESEARCH, potwierdzające, że Uczelnia stosuje zasady „Europejskiej Karty Naukowca” oraz „Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych”.
1. Wymagania dla kandydatów:
• Posiadanie stopnia naukowego doktora w dyscyplinie nauki: inżynieria mechaniczna.
• Doświadczenie w prowadzeniu prac naukowych i badawczych z zakresu m.in.: mechaniki
i wytrzymałości konstrukcji, tribologii, sprawności układów przeniesienia napędu, hydrauliki siłowej, automatyki i sterowania.
• Dorobek naukowy potwierdzony autorstwem lub współautorstwem co najmniej 2 publikacji
i podstaw konstrukcji maszyn.
• Znajomość oprogramowania CAD/CAM (Inventor, PTC CREO lub inne – certyfikat lub oświadczenie) oraz systemów akwizycji danych (np. LabView, Catman lub inne – certyfikat lub oświadczenie)
• Doświadczenie w obsłudze aparatury laboratoryjnej (hydraulika siłowa, zespoły silników, pomiary sprawności i dynamiki przekładni, analiza drgań, badania tarcia i zużycia).
• Znajomość j. angielskiego w zakresie umożliwiającym prowadzenie zajęć.
• Znajomość j. polskiego w stopniu biegłym w mowie i piśmie w związku z koniecznością prowadzenia zajęć i pracami organizacyjno-administracyjnymi.
2. Warunki pracy:
• Oferta pracy dotyczy stanowiska adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Katedrze Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn na Wydziale Mechanicznym PŁ.
• Planujemy zatrudnienie w wymiarze pełnego etatu na czas nieokreślony. Rozpoczęcie pracy przewidujemy na październik 2025r. Możliwa praca hybrydowa.
Oferujemy:
• możliwość rozwoju kariery naukowej,
• wyjazdy zagraniczne związane z prowadzeniem badań w europejskich ośrodkach naukowych,
• uczestniczenie w konferencjach krajowych i międzynarodowych,
• publikowanie artykułów naukowych w czasopismach o wysokim wskaźniku cytowalności (Impact Factor).
3. Opis przewidywanego zakresu zadań i obowiązków:
• prowadzenie i dokumentowanie działalności badawczej i udział w upowszechnianiu rezultatów tej działalności,
• prowadzenie zajęć dydaktycznych o charakterze teoretycznym i praktycznym (wykłady, laboratoria
i ćwiczenia)
• udział w pracach organizacyjnych na rzecz Uczelni i jednostki.
Do realizacji ww. zakresu obowiązków niezbędna jest:
• motywacja, bardzo dobra organizacja pracy, umiejętność zarządzania czasem
• samodzielność w działaniu przy jednoczesnej gotowości do pracy zespołowej,
• umiejętność przekazywania wiedzy i budowania relacji ze studentami w procesie dydaktycznym,
• umiejętność prezentowania wyników oraz prowadzenia bieżącej sprawozdawczości
z realizowanych prac,
• otwartość na nowe wyzwania i zmiany,
• wysoka kultura osobista i umiejętności interpersonalne,
• dokładność w wykonywaniu powierzonych zadań oraz umiejętność dostosowania się do procedur.
4. Wykaz wymaganych dokumentów:
• Podanie o zatrudnienie do JM Rektora PŁ;
• Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Politechnice Łódzkiej, stanowiący załącznik nr 1.1 do „POLITYKI OTM-R – OTWARTY PRZEJRZYSTY MERYTORYCZNY PROCES REKRUTACJI”;
• Klauzula o ochronie danych osobowych, stanowiąca załącznik nr 1.2 do „POLITYKI OTM-R – OTWARTY PRZEJRZYSTY MERYTORYCZNY PROCES REKRUTACJI”;
• Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, stanowiąca załącznik nr 1.3 do „POLITYKI OTM-R – OTWARTY PRZEJRZYSTY MERYTORYCZNY PROCES REKRUTACJI”;
• odpisy/kopie dyplomów;
• inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje.
5. Miejsce, forma i termin składania dokumentów:
• Dokumenty aplikacyjne będą przyjmowane do dnia 2 października 2025 r. w Sekretariacie Katedry Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn ul. Stefanowskiego 1/15 90-537 Łódź (bud A18 p. IV, pok. 428) oraz na adres w1k15@adm.p.lodz.pl z dopiskiem w tytule „oferta kandydata do pracy”
• W przypadku wysyłania dokumentów drogą tradycyjną, na kopercie należy umieścić adnotację „oferta kandydata do pracy - dane wrażliwe” i przesłać na adres korespondencyjny: Politechnika Łódzka, Katedra Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn, ul. Żeromskiego 116, 90-924 Łódź.
• Kandydaci będą mogli dokonać odbioru złożonych przez siebie dokumentów związanych konkursem przez okres 30 dni od daty zakończenia konkursu.
6. Dane osoby do kontaktu oraz adres pocztowy i elektroniczny, na który można przesyłać dokumenty i ich skany:
W sprawach związanych z konkursem należy się kontaktować z Sekretariatem Katedry Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn tel. 42 631-23-98 e-mail w1k15@adm.p.lodz.pl
7. Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu: 7 października 2025 r.
Katedra Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn jest jednostką należącą do Wydziału Mechanicznego Politechniki Łódzkiej. Nasza wieloletnia działalność naukowa jest ceniona w przemyśle, o czym świadczy współpraca z wieloma instytucjami i firmami.
Zakres prac badawczych Katedry jest związany z szeroko pojętą problematyką podstaw konstrukcji maszyn. Pracownicy naszej jednostki w swej pracy naukowo-badawczej koncentrują się na projektowaniu i badaniu zespołów pojazdów, maszyn i urządzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trwałości i niezawodności węzłów ciernych. Dodatkowo, zajmują się także optymalizacją konstrukcji w zakresie trwałości, niezawodności oraz energochłonności.
Działalność dydaktyczna Katedry związana jest z zakresem prac badawczych i obejmuje głownie przedmioty związane z projektowaniem i eksploatacją maszyn, inżynierią transportu oraz mechatroniki w pojazdach
Zakres prac badawczych Katedry jest związany z szeroko pojętą problematyką podstaw konstrukcji maszyn i pojazdów. Pracownicy naszej jednostki w swej pracy naukowo-badawczej koncentrują się na projektowaniu i badaniu zespołów pojazdów, maszyn i urządzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trwałości
i niezawodności węzłów ciernych. Dodatkowo, zajmują się także optymalizacją konstrukcji w zakresie trwałości, niezawodności oraz energochłonności. Do głównych obszarów badawczych Katedry należą:
• Badania mechaniki i wytrzymałości konstrukcji
• Badania tarcia i zużycia elementów maszyn
• Badania silników spalinowych i ich układów zasilania
• Badania układów napędowych
• Badania dynamiki oraz stabilności i kierowalności pojazdu
• Badania z dziedziny transportu
