Politechnika Łódzka jest jedną z najlepszych uczelni technicznych w Polsce. Posiada 80-letnią tradycję i doświadczenie w kształceniu kadr i prowadzeniu badań naukowych. Jest atrakcyjnym partnerem dla biznesu. Współpracuje z największymi firmami w kraju i za granicą. Prowadzi badania naukowe na europejskim poziomie, tworzy nowe technologie i patenty przy współpracy z najlepszymi ośrodkami naukowymi na całym świecie. Jednym z filarów zarządzania Politechniką Łódzką jest równe traktowanie pracowników niezależnie od ich płci, wieku, rasy czy innych cech demograficzno-społecznych. W 2016 roku PŁ jako pierwsza Uczelnia techniczna w Polsce otrzymała logo HR EXCELLENCE IN RESEARCH, potwierdzające, że Uczelnia stosuje zasady „Europejskiej Karty Naukowca” i „Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych”.
WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOWI
• stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk ścisłych i przyrodniczych w dyscyplinie nauki chemiczne lub pokrewnej;
• bardzo dobra znajomość zagadnień z zakresu chemii radiacyjnej polimerów, nanomedycyny oraz nanoradiomedycyny;
• udokumentowany dorobek naukowy, obejmujący co najmniej 5 publikacji naukowych z zakresu nauk chemicznych, chemii radiacyjnej polimerów i nanonauki dla medycyny, opublikowanych
w czasopismach z listy filadelfijskiej;
• odbyte staże za granicą w obszarze nauk chemicznych, chemii radiacyjnej polimerów oraz nanonauki dla medycyny;
• doświadczenie w realizacji projektów badawczych, badawczo-rozwojowych i prac badawczych
w projektach krajowych (np. granty NCN) oraz zagranicznych, w zakresie problematyki chemii radiacyjnej polimerów i nanonauki dla medycyny (w tym pełnienie funkcji kierownika projektu jest dodatkową zaletą);
• doświadczenie w zakresie posługiwania się metodami badawczymi stosowanymi w nanonauce dla medycyny oraz w chemii radiacyjnej polimerów;
• znajomość metod analizy fizykochemicznej polimerów (m.in. DLS, SLS);
• znajomość języka angielskiego umożliwiająca prowadzenie zajęć dydaktycznych, dyskusji naukowych
i przygotowywanie tekstów publikacji;
• doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych;
• umiejętność obsługi programów graficznych, w tym związanych z chemią, np. CorelDRAW, Canva, Marvin Sketch;
• biegła obsługa programów pakietu Microsoft;
• umiejętność przeszukiwania literatury chemicznej przy użyciu baz danych takich jak: PubMed, Scopus;
• umiejętność korzystania i zrozumienie narzędzi na bazie dużych modeli językowych, np. Microsoft Copilot, Google Gemini, Perplexity AI
• umiejętność samodzielnego planowania i organizacji pracy eksperymentalnej, przeprowadzania analizy wyników i szacowania niepewności pomiarów;
• kompetencje związane z zarządzaniem projektami;
• gotowość do uczestnictwa w konferencjach naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym;
• doświadczenie w pracy organizacyjnej i promocji wydarzeń naukowych i popularnonaukowych;
• silna motywacja i entuzjazm do prowadzenia badań naukowych i dalszego rozwoju naukowego.
Pożądane umiejętności dodatkowe:
• biegła znajomość języka polskiego umożliwiająca prowadzenie zajęć dydaktycznych,
• umiejętność pracy w zespole naukowym;
• umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji;
• otwartość na nowe koncepcje, łatwość przyswajania wiedzy, komunikatywność;
• dobra współpraca ze studentami podczas prowadzenia zajęć dydaktycznych.
OKREŚLENIE WARUNKÓW PRACY I UPRAWNIEŃ ZWIĄZANYCH ZE STANOWISKIEM
• pełen etat, umowa o pracę;
• termin rozpoczęcia pracy: 1 października 2025 r.;
• możliwość rozwoju kariery naukowej, w tym podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności;
• wyjazdy zagraniczne związane z prowadzeniem badań w europejskich i światowych ośrodkach naukowych;
• uczestniczenie w konferencjach krajowych i międzynarodowych;
• publikowanie artykułów naukowych w czasopismach o wysokim wskaźniku cytowalności (Impact Factor).
OPIS PRZEWIDYWANEGO ZAKRESU ZADAŃ I OBOWIĄZKÓW
• prowadzenie i dokumentowanie działalności badawczej i udział w upowszechnianiu rezultatów tej działalności;
• publikowanie wyników badań w czasopismach recenzowanych o zasięgu międzynarodowym znajdujących się w wykazie JCR;
• prowadzenie zajęć dydaktycznych o charakterze praktycznym (ćwiczenia, laboratoria) i wykładów,
• aktywny udział w działalności organizacyjnej Instytutu i Wydziału.
WYKAZ WYMAGANYCH DOKUMENTÓW:
• podanie o zatrudnienie do JM Rektora PŁ;
• CV z danymi kontaktowymi, uwzględniające dotychczasowe osiągnięcia naukowe;
• kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Politechnice Łódzkiej, stanowiący załącznik nr 1.1 do „POLITYKI OTM-R – OTWARTY PRZEJRZYSTY MERYTORYCZNY PROCES REKRUTACJI”;
• klauzula o ochronie danych osobowych, stanowiąca załącznik nr 1.2 do „POLITYKI OTM-R – OTWARTY PRZEJRZYSTY MERYTORYCZNY PROCES REKRUTACJI”;
• zgoda na przetwarzanie danych osobowych, stanowiąca załącznik nr 1.3 do „POLITYKI OTM-R – OTWARTY PRZEJRZYSTY MERYTORYCZNY PROCES REKRUTACJI”;
• odpisy/kopie dyplomów;
• inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje.
MIEJSCE, FORMA I TERMIN SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Dokumenty należy przesłać pocztą tradycyjną lub elektroniczną. W przypadku zgłoszenia drogą elektroniczną, dokumenty należy przesłać na adres mailowy w3i34@adm.p.lodz.pl. W przypadku wysyłki pocztą tradycyjną korespondencję należy kierować na adres: Międzyresortowy Instytut Techniki Radiacyjnej, 93-590 Łódź, ul. Wróblewskiego 15, do dnia 26.09.2025 r. Liczy się data wpływu dokumentów do Międzyresortowego Instytut Techniki Radiacyjnej. W przypadku zgłoszenia drogą elektroniczną, wszystkie wymagane dokumenty/załączniki należy przesłać w formie plików PDF (łączna wielkość załączanych plików nie powinna przekroczyć 10 MB) z dopiskiem w temacie maila: „Konkurs adiunkt”.
W przypadku wysyłania dokumentów drogą tradycyjną, kandydat powinien na kopercie umieścić adnotację „oferta kandydata na stanowisko adiunkta”. Kandydaci będą mogli dokonywać odbioru złożonych przez siebie dokumentów związanych konkursem przez okres 30 dni od daty zakończenia konkursu.
Dane osoby do kontaktu: dr hab. inż. Sławomir Kadłubowski, prof. PŁ,
e-mail: slawomir.kadlubowski@p.lodz.pl
Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu: 26.09.2025 r.
