Lodz Racing Team to dynamiczny zespół działający na Wydziale Mechanicznym Politechniki Łódzkiej, którego celem jest projektować i budować własny bolid wyścigowy, który startuje w międzynarodowych zawodach Formula Student.
Jako Mentee masz szansę od samego początku być częścią tego procesu – zobaczyć, jak wygląda tworzenie auta od podstaw i krok po kroku zdobywać wiedzę, którą ciężko znaleźć w podręcznikach. Dowiesz się, jak projektuje się zawieszenie, układ hamulcowy, ramę, napęd, a także jak tworzy się zaawansowane układy elektryczne i wiązki, które muszą działać pod dużym obciążeniem.
To nie tylko nauka techniki – to też świetna okazja do pracy zespołowej, rozwijania się w konkretnych działach i poznawania ludzi, którzy – tak jak Ty – kochają motoryzację.
Dołączając do naszego zespołu, dostajesz szansę pracy w środowisku, które inspiruje, motywuje i przede wszystkim – daje realne doświadczenie. Będziesz częścią projektu, który kończy się nie tylko gotowym bolidem, ale też startem na największych uczelnianych zawodach motorsportowych na świecie.
Lodz Racing Team czeka właśnie na Ciebie.
Sylwetka mentora:
Dr inż. Rafał Dychto uzyskał w 2001 r. tytuł zawodowy magistra inżyniera na Wydziale Mechanicznym Politechniki Łódzkiej na kierunku mechanika i budowa maszyn (specjalność: samochody i ciągniki). W 2008 r. uzyskał stopień naukowy doktora nauk technicznych. Zakres jego zainteresowań naukowych obejmuje badania dynamiki pojazdów, w tym wpływ urządzeń automatycznego sterowania na stabilizację ruchu pojazdu, jak i badanie przebiegu spalania paliw gazowych na bazie propanu.
W 2005 r. był wykonawcą grantu ministerialnego zarejestrowanego pod numerem 5T12C 068 24. W wyniku prowadzonych prac badawczo-rozwojowych zaprojektowano układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy w zastosowaniu do autobusu. Autorskim wkładem w ten projekt było opracowanie przez Rafała Dychto algorytmu działania tego urządzenia, stanowiącego o jakości działania całego systemu. W 2012 r. był współwykonawcą projektu celowego NCBiR „Opracowanie i uruchomienie produkcji uniwersalnego zestawu zasilania gazem LPG benzynowych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa”. Wynikiem badań było opracowanie minimalnej dawki benzyny pozwalającej na chłodzenie wtryskiwacza podającego paliwo gazowe w układach zasilania silników o ZI z systemem wtrysku bezpośredniego. Wyniki badań znalazły praktyczne odniesienie w konstrukcji urządzeń sterujących przeznaczonych do instalacji gazowych produkowanych przez firmę KME.
Ponadto Rafał Dychto był wykonawcą grantów o charakterze konstrukcyjnym w tym projektu zatytułowanego „Mobilny żyroskop jako innowacyjne rozwiązanie dla skutecznej rehabilitacji dzieci z upośledzeniem psychoruchowym”, a także projektów celowych maszyn i urządzeń z kooperacją z firmą Faspol. Wynikiem tych działań był projekt zgarniarki do folii zgłoszenie patentowe nr P.398678.
Rafał Dychto jest współautorem patentu o nr P.402835 „Urządzenie do elektromechanicznej synchronizacji położenia pedałów instruktora i szkolonego kierowcy w pojazdach nauki jazdy”.
Dorobek Rafała Dychto w ostatnim dziesięcioleciu opiewa na blisko 20 publikacji i wystąpień konferencyjnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
Kontakt:
- mentor: dr inż. Rafał Dychto, e-mail: rafal.dychto@p.lodz.pl
- koło: lodzracingteam@info.p.lodz.pl
Zadania koła do realizacji w roku akademickim 2025/2026:
W nadchodzącym roku akademickim planujemy intensywne prace nad ukończeniem pierwszego bolidu, aby wystartować z nim w zawodach w 2026 r. Uczeń będzie mógł aktywnie uczestniczyć w projektowaniu elementów do tego pojazdu, zdobywać praktyczne doświadczenie w pracy zespołowej, uczyć się podstaw projektowania, inżynierii i organizacji pracy przy realnym projekcie.
Oczekiwania względem uczestnika programu:
- umiejętność pracy w niewielkim zespole,
- znajomość języka angielskiego,
- dyspozycyjność w liczbie 2 godzin w czasie tygodnia,
- obowiązkowość, terminowość i komunikatywność,
- zainteresowania związane z tematyką: motoryzacja, elektronika,
- gotowość do pracy z literaturą dotyczącą projektu.
