Jeśli interesujesz się motoryzacją, nowoczesnymi technologiami albo po prostu chcesz nauczyć się czegoś praktycznego – to mam dla Ciebie świetną okazję.

Dołącz do Lodz Solar Team jako Mentee i zobacz, jak naprawdę wygląda inżynieria przyszłości. To dla Ciebie szansa, żeby od środka poznać pracę nad pojazdami solarnymi, takimi jak nasze Eagle One i Eagle Two, dowiedzieć się, jak wykorzystujemy druk 3D, kompozyty czy rozwiązania z elektromobilności, i nauczyć się, jak łączyć teorię z praktyką.

W naszym zespole zdobędziesz realne doświadczenie – nie tylko techniczne, ale też projektowe. Nauczysz się pracy w zespole, zarządzania zadaniami i będziesz mieć okazję wziąć udział w zawodach, warsztatach i wydarzeniach branżowych. A przy okazji poznasz mnóstwo świetnych ludzi z podobną pasją.

Nie musisz mieć gotowego CV ani pełnej wiedzy – wystarczy, że chcesz się rozwijać

Jeśli czujesz, że to coś dla Ciebie – odezwij się i dołącz do nas jako Mentee. Razem możemy naprawdę dużo zdziałać! 


Image
Zdjęcie poglądowe

Sylwetka mentora:

 

Dr inż. Rafał Dychto uzyskał w 2001 r. tytuł zawodowy magistra inżyniera na Wydziale Mechanicznym Politechniki Łódzkiej na kierunku mechanika i budowa maszyn (specjalność: samochody i ciągniki). W 2008 r. uzyskał stopień naukowy doktora nauk technicznych. Zakres jego zainteresowań naukowych obejmuje badania dynamiki pojazdów, w tym wpływ urządzeń automatycznego sterowania na stabilizację ruchu pojazdu, jak i badanie przebiegu spalania paliw gazowych na bazie propanu. 

W 2005 r. był wykonawcą grantu ministerialnego zarejestrowanego pod numerem 5T12C 068 24. W wyniku prowadzonych prac badawczo-rozwojowych zaprojektowano układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy w zastosowaniu do autobusu. Autorskim wkładem w ten projekt było opracowanie przez Rafała Dychto algorytmu działania tego urządzenia, stanowiącego o jakości działania całego systemu. W 2012 r. był współwykonawcą projektu celowego NCBiR „Opracowanie i  uruchomienie produkcji uniwersalnego zestawu zasilania gazem LPG benzynowych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa”. Wynikiem badań było opracowanie minimalnej dawki benzyny pozwalającej na chłodzenie wtryskiwacza podającego paliwo gazowe w układach zasilania silników o ZI z systemem wtrysku bezpośredniego. Wyniki badań znalazły praktyczne odniesienie w konstrukcji urządzeń sterujących przeznaczonych do instalacji gazowych produkowanych przez firmę KME. 

Ponadto Rafał Dychto był wykonawcą grantów o charakterze konstrukcyjnym w tym projektu zatytułowanego „Mobilny żyroskop jako innowacyjne rozwiązanie dla skutecznej rehabilitacji dzieci z upośledzeniem psychoruchowym”, a także projektów celowych maszyn i urządzeń z kooperacją z firmą Faspol. Wynikiem tych działań był projekt zgarniarki do folii zgłoszenie patentowe nr P.398678. 

Rafał Dychto jest współautorem patentu o nr P.402835 „Urządzenie do elektromechanicznej synchronizacji położenia pedałów instruktora i szkolonego kierowcy w pojazdach nauki jazdy”.

Dorobek Rafała Dychto w ostatnim dziesięcioleciu opiewa na blisko 20 publikacji i wystąpień konferencyjnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym.

 

Image
Zdjęcie poglądowe

Kontakt:

 


Image
Zdjęcie poglądowe

Zadania koła do realizacji w roku akademickim 2025/2026:

 

  • kontynuacja prac nad technologią wytwarzania ultralekkiego wirnika kompozytowego do silnika
    elektrycznego,
  • rozwój badań nad aerodynamiką pojazdów przy użyciu symulacji CFD i tunelu aerodynamicznego,
  • druk 3D elementów konstrukcyjnych i testy ich wytrzymałości,
  • przygotowanie drużyny do udziału w zawodach pojazdów solarnych i elektrycznych,
  • opracowanie dokumentacji badawczej oraz publikacji studenckich,
  • zaprojektowanie części do pojazdu Eagle 2, według regulaminów bezpieczeństwa obowiązujących na zawodach w między innymi w Ilumen Solar Challange,
  • wytworzenie prototypu oraz zainstalowanie części w pojeździe,
  • zbadanie działania elementu oraz jego wytrzymałości w warunkach zbliżonych do torowych,

Zajęcia i prace projektowe odbywać się będą w trybie cotygodniowym, we wtorki i czwartki w godzinach 16:00–18:00, w laboratoriach Instytutu Maszyn Przepływowych. Szczegółowy harmonogram zostanie udostępniony na początku semestru.

 

Image
Zdjęcie poglądowe

Oczekiwania względem uczestnika programu:

 

  • umiejętność pracy w niewielkim zespole,
  • znajomość języka angielskiego (poziom co najmniej B1),
  • dyspozycyjność ok. 2 godzin tygodniowo,
  • obowiązkowość, terminowość i komunikatywność,
  • zainteresowania związane z motoryzacją, mechaniką i nowoczesnymi technologiami,
  • gotowość do pracy z literaturą techniczną i naukową,
  • chęć nauki programów CAD (np. SolidWorks, Inventor) oraz analizy MES/CFD