Jeśli interesujesz się motoryzacją, nowoczesnymi technologiami albo po prostu chcesz nauczyć się czegoś praktycznego – to mam dla Ciebie świetną okazję.
Dołącz do Lodz Solar Team jako Mentee i zobacz, jak naprawdę wygląda inżynieria przyszłości. To dla Ciebie szansa, żeby od środka poznać pracę nad pojazdami solarnymi, takimi jak nasze Eagle One i Eagle Two, dowiedzieć się, jak wykorzystujemy druk 3D, kompozyty czy rozwiązania z elektromobilności, i nauczyć się, jak łączyć teorię z praktyką.
W naszym zespole zdobędziesz realne doświadczenie – nie tylko techniczne, ale też projektowe. Nauczysz się pracy w zespole, zarządzania zadaniami i będziesz mieć okazję wziąć udział w zawodach, warsztatach i wydarzeniach branżowych. A przy okazji poznasz mnóstwo świetnych ludzi z podobną pasją.
Nie musisz mieć gotowego CV ani pełnej wiedzy – wystarczy, że chcesz się rozwijać.
Jeśli czujesz, że to coś dla Ciebie – odezwij się i dołącz do nas jako Mentee. Razem możemy naprawdę dużo zdziałać!
Sylwetka mentora:
Dr inż. Rafał Dychto uzyskał w 2001 r. tytuł zawodowy magistra inżyniera na Wydziale Mechanicznym Politechniki Łódzkiej na kierunku mechanika i budowa maszyn (specjalność: samochody i ciągniki). W 2008 r. uzyskał stopień naukowy doktora nauk technicznych. Zakres jego zainteresowań naukowych obejmuje badania dynamiki pojazdów, w tym wpływ urządzeń automatycznego sterowania na stabilizację ruchu pojazdu, jak i badanie przebiegu spalania paliw gazowych na bazie propanu.
W 2005 r. był wykonawcą grantu ministerialnego zarejestrowanego pod numerem 5T12C 068 24. W wyniku prowadzonych prac badawczo-rozwojowych zaprojektowano układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy w zastosowaniu do autobusu. Autorskim wkładem w ten projekt było opracowanie przez Rafała Dychto algorytmu działania tego urządzenia, stanowiącego o jakości działania całego systemu. W 2012 r. był współwykonawcą projektu celowego NCBiR „Opracowanie i uruchomienie produkcji uniwersalnego zestawu zasilania gazem LPG benzynowych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa”. Wynikiem badań było opracowanie minimalnej dawki benzyny pozwalającej na chłodzenie wtryskiwacza podającego paliwo gazowe w układach zasilania silników o ZI z systemem wtrysku bezpośredniego. Wyniki badań znalazły praktyczne odniesienie w konstrukcji urządzeń sterujących przeznaczonych do instalacji gazowych produkowanych przez firmę KME.
Ponadto Rafał Dychto był wykonawcą grantów o charakterze konstrukcyjnym w tym projektu zatytułowanego „Mobilny żyroskop jako innowacyjne rozwiązanie dla skutecznej rehabilitacji dzieci z upośledzeniem psychoruchowym”, a także projektów celowych maszyn i urządzeń z kooperacją z firmą Faspol. Wynikiem tych działań był projekt zgarniarki do folii zgłoszenie patentowe nr P.398678.
Rafał Dychto jest współautorem patentu o nr P.402835 „Urządzenie do elektromechanicznej synchronizacji położenia pedałów instruktora i szkolonego kierowcy w pojazdach nauki jazdy”.
Dorobek Rafała Dychto w ostatnim dziesięcioleciu opiewa na blisko 20 publikacji i wystąpień konferencyjnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
Kontakt:
- mentor: dr inż. Rafał Dychto, e-mail: rafal.dychto@p.lodz.pl
- koordynatorzy zespołu: Maksymilian Becht: 250211@edu.p.lodz.pl, Jakub Dobrysiak: 228973@edu.p.lodz.pl
Zadania koła do realizacji w roku akademickim 2025/2026:
- kontynuacja prac nad technologią wytwarzania ultralekkiego wirnika kompozytowego do silnika
elektrycznego, - rozwój badań nad aerodynamiką pojazdów przy użyciu symulacji CFD i tunelu aerodynamicznego,
- druk 3D elementów konstrukcyjnych i testy ich wytrzymałości,
- przygotowanie drużyny do udziału w zawodach pojazdów solarnych i elektrycznych,
- opracowanie dokumentacji badawczej oraz publikacji studenckich,
- zaprojektowanie części do pojazdu Eagle 2, według regulaminów bezpieczeństwa obowiązujących na zawodach w między innymi w Ilumen Solar Challange,
- wytworzenie prototypu oraz zainstalowanie części w pojeździe,
- zbadanie działania elementu oraz jego wytrzymałości w warunkach zbliżonych do torowych,
Zajęcia i prace projektowe odbywać się będą w trybie cotygodniowym, we wtorki i czwartki w godzinach 16:00–18:00, w laboratoriach Instytutu Maszyn Przepływowych. Szczegółowy harmonogram zostanie udostępniony na początku semestru.
Oczekiwania względem uczestnika programu:
- umiejętność pracy w niewielkim zespole,
- znajomość języka angielskiego (poziom co najmniej B1),
- dyspozycyjność ok. 2 godzin tygodniowo,
- obowiązkowość, terminowość i komunikatywność,
- zainteresowania związane z motoryzacją, mechaniką i nowoczesnymi technologiami,
- gotowość do pracy z literaturą techniczną i naukową,
- chęć nauki programów CAD (np. SolidWorks, Inventor) oraz analizy MES/CFD
