Jeśli chcesz rozwijać się pod okiem doświadczonych mentorów i zdobywać praktyczne umiejętności w branży tekstylnej i projektowej, dołącz do nas jako Mentee w Studenckim Kole Naukowym Designer!

Image
Young Minds Bright Future - SKN Włókno / SKN Designer

Tutaj znajdziesz wsparcie ekspertów, którzy pomogą Ci rozwinąć Twój warsztat, podpowiedzą, jak realizować swoje pomysły i wprowadzą Cię w świat nowoczesnej mody, włókiennictwa oraz kreatywnego projektowania. To świetna okazja, by zdobyć praktyczne doświadczenie i uczestniczyć w inspirujących projektach.

W SKN Designer natomiast rozwiniesz kreatywność, pracując nad projektami graficznymi i artystycznymi, ucząc się nowych technik i współpracując z pasjonatami sztuki i technologii.

Jeśli chcesz podążać za swoją pasją, uczyć się od najlepszych i mieć realny wpływ na swoją przyszłość w branży – dołącz do nas jako Mentee i zacznij swój rozwój już dziś


Image
Zdjęcie poglądowe

Sylwetka mentora:

 

Image
Zdjęcie portretowe: dr hab. sztuki Anna Szumigaj-Badziak

dr hab. sztuki Anna Szumigaj-Badziak, prof. PŁ

 

Image
Zdjęcie poglądowe

Kontakt - mentorzy:


 

Image
Zdjęcie poglądowe

Zadania koła do realizacji w roku akademickim 2025/2026:

 

  • zaprojektowanie i odszycie odzieży sportowej z funkcją aktywnego odprowadzania wilgoci,
  • przegląd literatury i Internetu w aspekcie potrzeb rynkowych i konsumenckich w tematyce odzieży sportowej. Możliwy udział ucznia w wykładzie o tematyce specjalnych włókien funkcjonalnych,
  • określenie koncepcji ze wskazaniem przeznaczenia i rodzajem odbiorcy finalnego,
  • wykonanie graficznych plansz ilustrujących aktualny, modny ubiór sportowy, wykonanie graficznych plansz brand persony ukazujących docelowego adresata i okoliczności w jakich ten ubiór będzie funkcjonował. Opis oczekiwanej funkcjonalności produktu (właściwości zastosowanego materiału włókienniczego, możliwość udziału w zajęciach dotyczących tematyki dzianin), aspekty projektowe (krój odzieży, dodatki krawieckie np. suwaki, taśmy, gumki), aspekty technologiczne
    (przygotowanie szablonów, krojenie, szycie), aspekty wykończeniowe (np. zadrukowywanie, doszywanie dodatkowych elementów, np. odblaskowych, haftowanie - np. logo),
  • wybór materiału z włókien specjalnych, z którego będzie wytworzony dany produkt włókienniczy (z uwzględnieniem uzasadnienia wyboru) ze wskazaniem kierunku przeznaczenia (jaki element ubioru) i rodzajem odbiorcy finalnego,
  • projekt wizualny (zobrazowanie pomysłu - szkice, rysunek żurnalowy i modelowy, schemat strukturalny) wraz z opisaniem jego cech charakterystycznych (dotyczących kroju, elementów wyróżniających i dodatkowych, np. suwaków, kieszeni) i wykazem stosowanych materiałów i dodatków w tabeli,
  • opracowanie chronologicznego wykazu operacji technologicznych potrzebnych do realizacji prototypu. Możliwość udziału ucznia na wykładzie w tematyce technologii wyrobów odzieżowych,
  • odszycie prototypu - przeprowadzenie operacji technologicznych według kolejności opracowanej w chronologicznym wykazie operacji w tabeli,
  • wykończenie odzieży sportowej (np. dodanie elementów wzorniczych/ozdobnych lub pełniących dodatkowe funkcje, np. poprzez zadrukowanie, haftowanie, doszywanie dodatkowych elementów, wykonanie ozdobnych elementów
    funkcjonalnych jak brelok na drukarce 3D),
  • wykonanie sesji zdjęciowej prezentując ej ubiór w ciekawej aranżacji,
  • wykonanie dwóch finalnych plansz graficznych w formacie Al prezentujących proces projektowy oraz proces realizacyjny.

 

Image
Zdjęcie poglądowe

Oczekiwania względem uczestnika programu:

 

  • umiejętność pracy w niewielkim zespole i indywidualnie,
  • podstawowa znajomość języka angielskiego,
  • dyspozycyjność w liczbie dwóch godzin w tygodniu (do ustalenia),
  • obowiązkowość, zaangażowanie, terminowość i komunikatywność,
  • zainteresowania związane z tematyką mody, wzornictwa, nowych technologii włókienniczych,
  • podstawy szycia, konstrukcji i konfekcjonowania odzieży.