Chcesz tworzyć technologie, które naprawdę zmieniają codzienne życie? Dołącz do Studenckiego Koła Naukowego UbiCOMP i odkryj, jak działamy na styku nowoczesnych technologii i ludzkich potrzeb – tam, gdzie rodzą się najbardziej przełomowe pomysły!

Image
SKN UbiComp

W UbiCOMP dowiesz się, jak projektować rozwiązania wspierające rehabilitację, naukę, pracę czy rozwój sportowy. Poznasz technologie takie jak rozszerzona rzeczywistość (AR), urządzenia ubieralne, interfejsy multimodalne, systemy haptyczne czy sztuczna inteligencja generatywna. To dla Ciebie szansa na udział w tworzeniu innowacyjnych projektów – od interaktywnej biżuterii, robotycznych ramion, egzoszkieletów przez gry planszowo-interaktywne, systemy sterowania gestami, aż po półautonomicznych asystentów człowieka.

Dołączając do nas, poznasz interdyscyplinarną społeczność – zapraszamy uczniów, którzy interesują się informatyką, elektroniką, wzornictwem, robotyką, UX’em czy psychologią. To idealne miejsce, by rozwinąć wizję, jak technologia może lepiej służyć człowiekowi.

Będziesz miał okazję przygotować publikacje naukowe, prezentować wyniki na konferencjach oraz uczestniczyć w międzynarodowych konkursach wynalazków i innowacji. Współpracujemy z czołowymi uczelniami na świecie, a dostęp do nowoczesnych laboratoriów i zaawansowanego sprzętu, jak drukarki 3D, frezarki CNC czy systemy VR/AR, pozwoli Ci realizować nawet najbardziej ambitne pomysły – od pierwszego szkicu po działający prototyp.

Nie musisz być ekspertem – wystarczy, że masz pomysł i chęć działania. W UbiCOMP znajdziesz wsparcie, narzędzia i zespół, z którym stworzysz technologię jutra.

Dołącz do nas i zacznij tworzyć przyszłość już dziś! 


Image
Zdjęcie poglądowe

Sylwetki mentorów:

 

Image
Zdjęcie portretowe: dr hab. inż. Krzysztof Grudzień

Dr hab. inż. Krzysztof Grudzień, prof. PŁ jest informatykiem, ekspertem w zakresie interakcji człowiek-komputer, inspirującym mentorem, który z pasją wprowadza młodzież w świat nowoczesnych technologii. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w prowadzonych w Politechnice Łódzkiej projektach edukacyjnych i naukowych potrafi łączyć teorię z praktyką, pokazując uczniom, jak informatyka, matematyka i robotyka mogą stać się fascynującą przygodą. Wspiera rozwój talentów, motywuje do twórczego działania i pomaga odkrywać indywidualne predyspozycje

Jego celem jest zaszczepienie w młodych ludziach ciekawości wobec tych obszarów świata cyfrowego, które mogą realnie służyć ludziom, oraz przygotowanie ich do świadomego korzystania z technologii przyszłości.

 

Mgr inż. Julia Dominiak jest doktorantką Politechniki Łódzkiej, współautorką wielu innowacyjnych pomysłów z zakresu interakcji człowiek–komputer. Mistrzyni druku 3D i technologii wytwarzania addytywnego, zafascynowana łączeniem technologii cyfrowych i wirtualnych z interakcją fizyczną. 

Projektantka półautonomicznych, rekonfigurowalnych przestrzeni biurowych oraz współautorka wielu rozwiązań wspierających ludzkie zmysły i możliwości – od sportu, przez gry i terapie, aż po pracę zawodową i bezpieczeństwo. 

Laureatka licznych nagród na międzynarodowych konkursach innowacji, nominowana w 2025 roku do grona 100 najważniejszych kobiet w inżynierii w Polsce.


Image
Zdjęcie poglądowe

Kontakt: 

 

 

Image
Zdjęcie poglądowe

Zadania koła do realizacji w roku akademickim 2025/2026:


Celem Studenckiego Koła Naukowego UbiCOMP jest rozwijanie działalności badawczej w obszarze Interakcji Człowiek–Komputer (HCI) poprzez realizację bieżących projektów Koła oraz włączenie ucznia szkoły średniej w wybrany projekt badawczo-rozwojowy. 

Trwające projekty koncentrują się na projektowaniu technologii ubieralnych, technologii asystujących, robotów społecznych i konwersacyjnych. Zakładamy, że uczeń będzie wspierał zespół UbiCOMP m.in. w podstawowych zadaniach badawczych i organizacyjnych, takich jak: przygotowywanie krótkich zestawień literatury, udział w opracowywaniu i testowaniu prototypów, zbieranie i wstępna analiza danych, dokumentowanie postępów oraz współtworzenie materiałów projektowych i promocyjnych.

Będziemy szczególnie zachęcać ucznia do aktywnego udziału w prototypowaniu technologii, żeby wspomóc jego rozwój umiejętności technicznych. Możliwy jest wybór z szeregu projektów od wyświetlaczy z ulotnym, elektronicznym atramentem, przez interaktywną biżuterię, interaktywne gry RPG, robotykę społeczną, technologie asystujące czy roboty konwersacyjne dla osób starszych lub służb mundurowych.

Rezultatem planowanych działań będzie zdobycie przez ucznia doświadczenia w inżynierskiej pracy projektowej oraz badawczej w środowisku akademickim, a dla Koła – wsparcie w realizacji bieżących działań oraz popularyzacja tematyki HCI wśród młodzieży.

Spotkania z uczniem będą odbywać się raz w tygodniu w wymiarze ok. 2 godzin, w godzinach popołudniowych. Możliwe jest także dołączenie ucznia do szerszych działań i zajęć ze studentami o ile takie zainteresowanie i możliwość będzie do ustalenia. Szczegółowy harmonogram i zakres zadań zostanie ustalony wspólnie na początku roku akademickiego, po przydzieleniu ucznia do projektu w taki sposób, żeby jak najlepiej odpowiadał zainteresowaniom  oraz dostępności czasowej ucznia.
 

Image
Zdjęcie poglądowe

Oczekiwania względem uczestnika programu: 

 

  • dyspozycyjność w liczbie 2 godzin w czasie tygodnia,
  • znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B2 (czytanie i rozumienie tekstów naukowych),
  • obowiązkowość, terminowość i komunikatywność,
  • zainteresowania związane z tematyką nowych technologii,
  • gotowość do pracy z literaturą dotyczącą projektu,
  • podstawowa umiejętność analitycznego myślenia oraz samodzielnego wyszukiwania informacji.