Data dodania 03.06.2022 - 08:53
Kategorie aktualności

Wydział Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej (FTIMS) Politechniki Łódzkiej, po raz 14. zaprosił studentów i uczniów do udziału w konkursie Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych.

Image

Konkurs ma wyłonić najzdolniejsze zespoły, których pasja skupia się wokół tworzenia gier komputerowych oraz zastosowania innowacyjnych technologii VR (wirtualnej rzeczywistości). Podczas finału (23-24.06) młodzi twórcy zaprezentują swoje projekty i wymienią  się doświadczeniami w obszarze tworzenia gier komputerowych i zastosowań środowisk wirtualnych.

- Finały konkursu to dla młodych ludzi nie tylko możliwość wymiany doświadczeń, zaprezentowania swoich projektów przed przedstawicielami najważniejszych firm z branży, ale także swoista dźwignia umożliwiająca łatwy start kariery w obszarze gier wideo - mówi prof. Adam Wojciechowski, dziekan Wydziału FTIMS PŁ.

Organizatorzy przewidzieli w konkursie kilka ścieżek tematycznych: Game Design, Game Development, Mobile Games, Virtual Environment, Show Your Project oraz Game Graphics Contest. Udział w rywalizacji wezmą zarówno projektanci, jak i programiści gier wideo, a także twórcy gier mobilnych oraz grafiki i ilustracji do gier.

Jak wyjaśnia prof. Adam Wojciechowski:

Wielu uczestników konkursu, bezpośrednio po finałach trafia na staże do firm, po których niejednokrotnie zostają zatrudnieni na stałe. Bywa również tak, mamy tego przykłady, że firmie bardzo spodobał się jakiś projekt i postanowiła wesprzeć zespół swoim doświadczeniem oraz wydać go jako pełnoprawną grę. Tak stało się na zeszłorocznych finałach, gdzie zwycięzcy kategorii Mobile Games otrzymali ofertę od wydawcy i w tej chwili ich gra wchodzi na rynek oraz zdobywa nagrody na branżowych konkursach np. w ostatnich dniach zostali odznaczeni Best Mobile Indie Game Award na największej w Europie środkowej konferencji branżowej Digital Dragons 2022.

Finały konkursu odbywają się w Hali EXPO w Łodzi  23 i 24 czerwca. Zapraszamy do oglądania bezpośredniej transmisji z wydarzenia.