Podpisy pod dokumentem "Cyfrowa Gmina" złożyli rektor PŁ - prof. Krzysztof Jóźwik i dyrektor CPPC - Wojciech Szajnar. A to oznacza to, że nowy program rządowy oficjalnie wszedł w fazę realizacji.
- Warunkiem udziału w projekcie jest poddanie się bezpłatnemu audytowi z zakresu cyberbezpieczeństwa – poinformował sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Janusz Cieszyński. Pierwszy nabór wniosków ruszy 18 października. Samorządy mogą dostać od 100 tys. do 2 milinów złotych. Środki uzyskane w ramach programu, gminy mogą przeznaczyć na cyfryzację urzędów, zakup sprzętu komputerowego, przygotowanie urzędników do pracy z nowoczesnymi technologiami, wsparcie w obszarze cyberbezpieczeństwa oraz szkolenia.
- Mamy powody do satysfakcji, że nasze działania w obszarze cyfryzacji zostały zauważone i docenione - mówi rektor, prof. Krzysztof Jóźwik. - Politechnika Łódzka jako partner projektu odpowiada za nabór, ocenę i rozliczenie złożonych wniosków. Jest to kolejny przykład wypełniania misji uczelni w obszarze społecznej odpowiedzialności i powiązania know-how naszych naukowców z potrzebami otoczenia uczelni, w tym wypadku obejmującego wszystkie polskie gminy.
Politechnika Łódzka będzie odpowiadać za formalno-merytoryczny nadzór nad wnioskami składanymi przez gminy za pośrednictwem specjalnie do tego celu utworzonej platformy. Po ocenie wniosków przez komisję powołaną z pracowników uczelni, przygotowywana będzie umowa o powierzenie grantu. Uczelnia będzie też odpowiadać za jego rozliczenie. Program ma potrwać do końca 2023