Data dodania 29.03.2021 - 10:48
Kategorie aktualności

Politechnika Łódzka koordynuje projekt, którego celem jest zwiększenie poziomu interakcji pomiędzy studentami i prowadzącymi zajęcia oraz wzmocnienie motywacji studentów podczas kształcenia online. Partnerami w tych działaniach są uczelnie z Niemiec, Hiszpanii i Portugalii. 


Image

Wśród problemów dostrzeganych przez uczelnie w Europie, jakie zrodziła prowadzona zdalnie edukacja, jest znaczące obniżenie bezpośredniej interakcji i relacji między nauczycielem a studentem. Nowy projekt, w którym siły łączą: Politechnika Łódzka, University of Applied Sciences in Saarbrücken (Niemcy), University of Alcalá (Hiszpania) i University of Aveiro (Portugalia) postawił sobie za główny cel zmianę tej sytuacji, niekorzystnej dla procesu edukacji i rozwoju studentów. Liderem projektu jest Politechnika Łódzka reprezentowana przez Centrum Współpracy Międzynarodowej. 

Pandemia i przejście do świata wirtualnego, z różnych powodów spowodowała zamknięcie się studentów za zasłoną ekranu komputera, czemu często towarzyszy spadek motywacji do aktywnego uczestniczenia w zajęciach. Projekt ma sprostać dominującemu wyzwaniu kształcenia online, jakim jest nawiązanie dynamicznej interakcji między nauczycielem a studentem, tak ważnej dla efektywności procesu edukacji – mówi dr inż. Dorota Piotrowska, prof. PŁ, dyrektor CWM - Jednym z najbardziej atrakcyjnych wyzwań projektu będzie opracowanie wirtualnego systemu nadawania mikrokwalifikacji, które student będzie mógł zdobywać dodatkowo w trakcie studiów. Co więcej studenci zostaną zaproszeni do eksperymentalnego zadania – tzw. mentoringu odwróconego, polegającego na wcieleniu się w rolę mentora dla swoich nauczycieli, z zakresu nowoczesnych narzędzi i komunikatorów wirtualnych 

Projekt zatytułowany „A model for Interactive (A)Synchronous Learning in Online STEM Education e-CLOSE” otrzymał dofinansowanie w wysokości niemal 300 tysięcy euro, najwyższe jakie przyznano w rozstrzygniętym konkursie ogłoszonym w ramach programu Erasmus+ Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji cyfrowej w sektorze szkolnictwa wyższego.