Data dodania 18.03.2021 - 13:53
Kategorie aktualności

To nowa inicjatywa na Politechnice Łódzkiej. Wraz z początkiem wiosny chcemy uporządkować uczelniany kampus, korzystając z sugestii i uwag jego użytkowników.

Image

Do wiosennej akcji porządkowej może włączyć się każdy członek uczelnianej społeczności, a także łodzianie spacerujący po parku Klepacza. Przy pomocy bezpłatnej mobilnej aplikacji „Mobile Alert” zainstalowanej na smartfonie, każda osoba przebywająca na terenie kampusu może szybko, łatwo i anonimowo zgłosić służbom kanclerskim zauważone problemy, np. uszkodzoną ławkę, zniszczoną zieleń, awarię oświetlenia, akt wandalizmu czy nieuprzątnięte odpadki.

Okresowe raporty z realizowanych zgłoszeń będą umieszczane na platformie Wikamp, tak aby autorzy zgłoszeń mogli sprawdzić status ich realizacji.

Aplikacja umożliwia przesyłanie informacji o zdarzeniach na terenie kampusu Politechniki Łódzkiej, co oznacza, że obejmuje ona swoim zasięgiem powierzchnię ponad 30 hektarów. Na takim terenie jest trudno telefonicznie czy korzystając z poczty elektronicznej precyzyjnie określić miejsce wymagające interwencji naszych służb. Technologia geolokalizacyjna dostarczona przez aplikację umożliwia przesłanie, wraz ze zdjęciem incydentu, informacji o położeniu na mapie wyświetlanej u dyspozytora systemu. W ten sposób uczelniane służby porządkowe mogą szybciej reagować na powstałe zdarzenia – mówi prof. Paweł Strumiłło, prorektor ds. rozwoju uczelni.

Przy pomocy aplikacji „Mobile Alert” można zgłosić wszelkie zdarzenia dotyczące uszkodzenia infrastruktury uczelni, ale także nieprawidłowego parkowania czy przeszkód dla osób niepełnosprawnych. Aplikacja nie jest natomiast przeznaczona to zgłaszania uszkodzeń, do których doszło wewnątrz budynków, ani sytuacji nagłych takich jak pożar. Aplikacja jest niezwykle prosta w obsłudze i może być zainstalowana zarówno na urządzeniach z systemem iOS, jak i Android. Można ją pobrać na stronie: Mobile Alert do pobrania i ‎Aplikacja Mobile Alert w App Store (apple.com).

Udostępnienie aplikacji Politechnice Łódzkiej to jeden z przykładów współpracy Politechniki Łódzkiej z firmami technologicznymi w ramach Klastra ICT Polska Centralna, który został założony i jest koordynowany przez PŁ. Rozwiązanie wspierające Idee Smart kampusu zostało uruchomione wspólnie z łódzkim oddziałem amerykańskiej firmy Hexagon jako przykład współpracy firmy z branży IT z uczelnią – powiedział Adam Owczarek, kierownik Działu Rozwoju Uczelni PŁ.