Uchwała Nr 2/2019
Rady Politechniki Łódzkiej
z dnia 19 listopada 2019 r.
w sprawie uchwalenia „Regulaminu Rady Politechniki Łódzkiej”

Na podstawie art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668, z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1

Rada Politechniki Łódzkiej uchwala „Regulamin Rady Politechniki Łódzkiej” stanowiący załącznik do uchwały.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem 19 listopada 2019 r.
Załącznik do Uchwały Nr 2/2019 Rady Politechniki Łódzkiej z dnia 19 listopada 2019 r. w sprawie uchwalenia „Regulaminu Rady Politechniki Łódzkiej”

 

Regulamin Rady Politechniki Łódzkiej
§ 1

  1. Niniejszy regulamin określa tryb funkcjonowania Rady Politechniki Łódzkiej, zwanej dalej „Radą”.
  2. Rada jest organem Politechniki Łódzkiej, którego kompetencje, skład, zasady powołania oraz zakres działania określa ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668, z późn. zm.) oraz Statut Politechniki Łódzkiej.
  3. Radę reprezentuje na zewnątrz Przewodniczący Rady Politechniki Łódzkiej, zwany dalej „Przewodniczącym”.

§ 2

  1. Rada pracuje w formie posiedzeń zwyczajnych i nadzwyczajnych.
  2. Pracami Rady kieruje Przewodniczący.
  3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, posiedzeniu przewodniczy upoważniony przez niego członek Rady.
  4. Posiedzenia zwyczajne zwołuje Przewodniczący nie rzadziej niż raz na kwartał. W przypadku niezwołania posiedzenia w tym terminie, posiedzenie odbywa się w siódmym dniu roboczym miesiąca następującego po miesiącu, w którym upłynął termin, o godzinie 1200 w budynku będącym miejscem urzędowania Rektora.
  5. Posiedzenia nadzwyczajne odbywają się na wniosek co najmniej czterech członków Rady lub Rektora.
  6. Termin nadzwyczajnego posiedzenia ustala Przewodniczący, przy czym wskazany termin nie może przypadać później niż w 14 dni od daty złożenia wniosku.
  7. Przewodniczący może zapraszać na posiedzenia Rady inne osoby z inicjatywy własnej, inicjatywy Rektora lub na wniosek Rady. Zaproszone osoby uczestniczą w posiedzeniu Rady z głosem doradczym.

§ 3

  1. Podstawą przybycia na posiedzenie Rady jest imienne zaproszenie przesłane drogą elektroniczną, określające: termin, miejsce i porządek obrad.
  2. Porządek obrad ustala Przewodniczący. Rada może dokonać zmiany porządku obrad przed jego przyjęciem, przy obecności co najmniej połowy statutowej liczby członków, bezwzględną większością głosów.
  3. W przypadku niemożliwości przybycia na posiedzenie, członek Rady jest obowiązany przedstawić usprawiedliwienie Przewodniczącemu lub osobie przez niego upoważnionej.
  4. Opracowania, materiały i projekty rozpatrywane na posiedzeniach są przekazywane członkom Rady drogą elektroniczną. Ich przygotowaniem zajmują się właściwe merytorycznie komórki Politechniki Łódzkiej.
  5. Rada podejmuje uchwały na posiedzeniach bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy statutowej liczby członków.
  6. Na wniosek choćby jednego członka Rady, głosowanie odbywa się tajnie.
  7. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności związanych z pobytem członka Rady za granicami kraju, wyjazdem służbowym, urlopem lub chorobą, dopuszczalne jest podejmowanie uchwał przez Radę w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.

§ 4

  1. Posiedzenia Rady są protokołowane.
  2. Protokół podpisują: osoba protokołująca oraz Przewodniczący, a w przypadku, o którym mowa w § 2 ust. 3 członek Rady upoważniony do przewodniczenia posiedzeniu.
  3. Protokół jest zatwierdzany przez Radę na następnym posiedzeniu.

§ 5

Uchwały Rady oraz dokumenty kierowane na zewnątrz podpisuje jej Przewodniczący, zgodnie z uprawnieniami do reprezentacji, o której mowa w § 1 ust. 3.

§ 6

  1. Koszty działalności Rady pokrywa Politechnika Łódzka.
  2. Rada korzysta z pomieszczeń, urządzeń i materiałów Politechniki Łódzkiej.
  3. Obsługę administracyjno-techniczną Rady zapewnia komórka administracji Uczelni wskazana przez Rektora.

§ 7

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, nie zastrzeżonych przepisami prawa lub Statutem Politechniki Łódzkiej, decyzje podejmuje Przewodniczący Rady.
  2. Zmiany niniejszego Regulaminu wymagają zachowania trybu przewidzianego dla jego uchwalenia.
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.