Uchwała Nr 2/2019
Rady Politechniki Łódzkiej
z dnia 19 listopada 2019 r.
w sprawie uchwalenia „Regulaminu Rady Politechniki Łódzkiej”
Na podstawie art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668, z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1
Rada Politechniki Łódzkiej uchwala „Regulamin Rady Politechniki Łódzkiej” stanowiący załącznik do uchwały.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem 19 listopada 2019 r.
Załącznik do Uchwały Nr 2/2019 Rady Politechniki Łódzkiej z dnia 19 listopada 2019 r. w sprawie uchwalenia „Regulaminu Rady Politechniki Łódzkiej”
Regulamin Rady Politechniki Łódzkiej
§ 1
- Niniejszy regulamin określa tryb funkcjonowania Rady Politechniki Łódzkiej, zwanej dalej „Radą”.
- Rada jest organem Politechniki Łódzkiej, którego kompetencje, skład, zasady powołania oraz zakres działania określa ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668, z późn. zm.) oraz Statut Politechniki Łódzkiej.
- Radę reprezentuje na zewnątrz Przewodniczący Rady Politechniki Łódzkiej, zwany dalej „Przewodniczącym”.
§ 2
- Rada pracuje w formie posiedzeń zwyczajnych i nadzwyczajnych.
- Pracami Rady kieruje Przewodniczący.
- W przypadku nieobecności Przewodniczącego, posiedzeniu przewodniczy upoważniony przez niego członek Rady.
- Posiedzenia zwyczajne zwołuje Przewodniczący nie rzadziej niż raz na kwartał. W przypadku niezwołania posiedzenia w tym terminie, posiedzenie odbywa się w siódmym dniu roboczym miesiąca następującego po miesiącu, w którym upłynął termin, o godzinie 1200 w budynku będącym miejscem urzędowania Rektora.
- Posiedzenia nadzwyczajne odbywają się na wniosek co najmniej czterech członków Rady lub Rektora.
- Termin nadzwyczajnego posiedzenia ustala Przewodniczący, przy czym wskazany termin nie może przypadać później niż w 14 dni od daty złożenia wniosku.
- Przewodniczący może zapraszać na posiedzenia Rady inne osoby z inicjatywy własnej, inicjatywy Rektora lub na wniosek Rady. Zaproszone osoby uczestniczą w posiedzeniu Rady z głosem doradczym.
§ 3
- Podstawą przybycia na posiedzenie Rady jest imienne zaproszenie przesłane drogą elektroniczną, określające: termin, miejsce i porządek obrad.
- Porządek obrad ustala Przewodniczący. Rada może dokonać zmiany porządku obrad przed jego przyjęciem, przy obecności co najmniej połowy statutowej liczby członków, bezwzględną większością głosów.
- W przypadku niemożliwości przybycia na posiedzenie, członek Rady jest obowiązany przedstawić usprawiedliwienie Przewodniczącemu lub osobie przez niego upoważnionej.
- Opracowania, materiały i projekty rozpatrywane na posiedzeniach są przekazywane członkom Rady drogą elektroniczną. Ich przygotowaniem zajmują się właściwe merytorycznie komórki Politechniki Łódzkiej.
- Rada podejmuje uchwały na posiedzeniach bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy statutowej liczby członków.
- Na wniosek choćby jednego członka Rady, głosowanie odbywa się tajnie.
- W uzasadnionych przypadkach, w szczególności związanych z pobytem członka Rady za granicami kraju, wyjazdem służbowym, urlopem lub chorobą, dopuszczalne jest podejmowanie uchwał przez Radę w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
§ 4
- Posiedzenia Rady są protokołowane.
- Protokół podpisują: osoba protokołująca oraz Przewodniczący, a w przypadku, o którym mowa w § 2 ust. 3 członek Rady upoważniony do przewodniczenia posiedzeniu.
- Protokół jest zatwierdzany przez Radę na następnym posiedzeniu.
§ 5
Uchwały Rady oraz dokumenty kierowane na zewnątrz podpisuje jej Przewodniczący, zgodnie z uprawnieniami do reprezentacji, o której mowa w § 1 ust. 3.
§ 6
- Koszty działalności Rady pokrywa Politechnika Łódzka.
- Rada korzysta z pomieszczeń, urządzeń i materiałów Politechniki Łódzkiej.
- Obsługę administracyjno-techniczną Rady zapewnia komórka administracji Uczelni wskazana przez Rektora.
§ 7
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, nie zastrzeżonych przepisami prawa lub Statutem Politechniki Łódzkiej, decyzje podejmuje Przewodniczący Rady.
- Zmiany niniejszego Regulaminu wymagają zachowania trybu przewidzianego dla jego uchwalenia.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.