Projekt ma podnieść kompetencje kadry akademickiej w zakresie stosowania tutoringu, jako nowoczesnej metody dydaktycznej. Polega na przeszkoleniu nauczycieli akademickich podczas wizyt studyjnych (organizowanych hybrydowo i /lub zdalnie oraz stacjonarnie, w miarę możliwości wynikających z panującej sytuacji pandemicznej COVID-19) w wybranych uczelniach europejskich (m.in. University College London, Uniwersytet w Gandawie, Uniwersytet w Aarhus, Uniwersytet w Groningen). Następnie każdy z przeszkolonych nauczycieli przeprowadzi zajęcia z wykorzystaniem tutoringu dla min. 3 wybranych studentów (podczas 1 semestru akademickiego) w czasie ok. 6 miesięcy w zależności od daty zakończenia szkolenia.
Kandydaci muszą spełniać łącznie trzy kryteria:
- być zatrudnionym na czas nieokreślony na stanowisku: asystenta, adiunkta, starszego wykładowcy, profesora nadzwyczajnego lub zwyczajnego uczelni,
- posiadać udokumentowaną znajomość języka angielskiego na poziomie nie niższym niż C1 (certyfikatem potwierdzającym znajomość języka obcego na danym poziomie lub zaświadczeniem wydanym przez CJ PŁ po pozytywnym zdaniu testu on-line),
- posiadać wiedzę w zakresie metody tutoringu; dodatkowym atutem nauczyciela akademickiego jest doświadczenie w prowadzeniu kształcenia studentów metodą tutoringu.
Skan zgłoszenia przesyłać można do 12 maja br. do mgr Aliny Wujcik (Sekcja Międzynarodowych Projektów Edukacyjnych, CWM PŁ) na adres skrzynki mailowej: alina.wujcik@p.lodz.pl, tel. (42) 6383875. Zgłoszenia wstępne będą podlegać kolejnym etapom rekrutacji, a uczestnicy zostaną zawiadomieni o wynikach naboru drogą mailową.
Więcej informacji o całym projekcie znaleźć można na stronie CWM PŁ.