- Osoba zamierzająca wystąpić z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie nadania tytułu profesora kieruje dokumentację do Rady Doskonałości Naukowej.
- Wniosek – wraz z załącznikami – przedkłada w 1 egz. w formie papierowej wraz z 6 egz. kopii zapisanych na elektronicznych nośnikach danych.
- Wniosek powinien zawierać:
- wniosek przewodni,
- dane wnioskodawcy,
- kopie dokumentów potwierdzających posiadanie stopnia doktora i doktora habilitacyjny,
- autoreferat przedstawiający opis wybitnych osiągnięć naukowych/artystycznych, głównie tych uznanych za najważniejsze,
- wykaz opublikowanych prac naukowych/twórczych prac zawodowych,
- informacje o osiągnięciach dydaktycznych i opiece naukowej sprawowanej nad studentami i doktorantami w charakterze opiekuna naukowego lub promotora/promotora pomocniczego/kopromotora,
- informacje o uczestnictwie w pracach zespołów badawczych realizujących projekty finansowane w drodze konkursów krajowych i zagranicznych,
- informacje o odbytych stażach naukowych,
- oświadczenie lustracyjne (dotyczy osób urodzonych przed 1.08.1972 r.,
- potwierdzenie dokonania opłaty na rzecz RDN.
Szczegóły dotyczące wymaganej dokumentacji, wraz ze wzorami dokumentów, zamieszczone są na stronie RDN w zakładce Postępowania profesorskie.
- Osoba ubiegająca się o opłacenie postępowania awansowego przez Politechnikę Łódzką składa stosowny wniosek – wzór w Załączniku - wraz z dokumentacją o wszczęcie postępowania do wglądu, do dziekanatu wyznaczonego do obsługi administracyjnej danej dziedziny/dyscypliny.
Dziekan, wyrażając zgodę na wniesienie opłaty, wydaje dyspozycję zapłaty Kwesturze.
Kwestura, po dokonaniu wpłaty na konto RDN, informuje o tym dziekana i kandydata do tytułu profesora
- Spełnienie warunków nadania stopnia doktora habilitowanego w PŁ - Uchwała Senatu PŁ nr 103/2023
- Złożenie wniosku o nadanie stopnia doktora habilitowanego do Politechniki Łódzkiej, za pośrednictwem RDN:
- W terminie 4 tygodni od dnia otrzymania z RDN wniosku, Rada ds. Stopni Naukowych podejmuje uchwałę o wyrażeniu zgody bądź odmowie przeprowadzenia postępowania.
- Rada ds. Stopni Naukowych, w terminie 6 tygodni od dnia otrzymania informacji o członkach Komisji wyznaczonych przez RDN, powołuje komisje habilitacyjną.
- Recenzenci przygotowują recenzje w terminie 8 tygodni od dnia doręczenia im wniosku).
- Komisja habilitacyjna, po zapoznaniu się z recenzjami, przeprowadza kolokwium habilitacyjne w terminie 4 tygodni od dnia otrzymania ostatniej recenzji. Komisja powiadamia kandydata o miejscu i terminie kolokwium co najmniej siedem dni przed wyznaczonym terminem jego przeprowadzenia.
- Komisja habilitacyjna podejmuje uchwałę zawierającą opinię w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego najpóźniej 6 tygodni od dnia otrzymania ostatniej recenzji.
- W terminie miesiąca od dnia przekazania uchwały komisji habilitacyjnej Rada ds. Stopni Naukowych podejmuje uchwałę w sprawie nadania lub odmowy nadania stopnia doktora habilitowanego.
- Z opłaty za przeprowadzenie postępowania habilitacyjnego zwolnieni są nauczyciele akademiccy zatrudnieni w PŁ.
-
Wskazanie promotora/promotorów _ zgodnie z Uchwałą Senatu PŁ nr 103/2023
-
Zebranie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków z art. 189 ustawy z 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym
-
Złożenie kompletu dokumentów w dziekanacie właściwym dla danej dyscypliny (praca doktorska zostanie sprawdzona przez Jednolity System Antyplagiatowy).
- Złożenie wniosku do właściwej Rady ds. Stopni Naukowych za pośrednictwem Rady Dyscypliny właściwej ze względu na tematykę rozprawy:
- Rada Dyscypliny dokonuje weryfikacji dokumentów i proponuje, w terminie miesiąca od otrzymania wniosku, kandydatów do Komisji Doktorskiej.
- Rada do spraw Stopni Naukowych powołuje ostateczny skład Komisji Doktorskiej oraz trzech recenzentów.
- Recenzje sporządzane są w terminie dwóch miesięcy od dnia doręczenia rozprawy recenzentom.
-
Komisja Doktorska po zapoznaniu się z recenzjami podejmuje decyzję o dopuszczeniu do publicznej obrony (termin publicznej obrony nie może zostać wyznaczony wcześniej niż 30 dni od udostępnienia rozprawy doktorskiej w BIP na stronie Uczelni).
- Publiczna obrona:
- Osoba ubiegająca się o nadanie stopnia doktora przedstawia główne założenia i wyniki swojej rozprawy doktorskiej.
- W dyskusji nad rozprawą mogą zabierać głos wszyscy obecni na posiedzeniu.
- Komisja Doktorska podejmuje uchwałę w sprawie rekomendacji lub odmowy nadania stopnia naukowego doktora.
-
Rada do spraw Stopni Naukowych, na wniosek Komisji Doktorskiej, podejmuje uchwałę w sprawie rekomendacji lub odmowy nadania stopnia naukowego doktora.
-
Złożenie do właściwej Rady ds. Stopni Naukowych za pośrednictwem Rady Dyscypliny wniosku o wyznaczenie promotora/promotorów
- Rada Dyscypliny opiniuje wniosek i przekazuje go do Rady ds. Stopni Naukowych
- Rada ds. Stopni Naukowych wyznacza promotora/promotorów w terminie 30 dni od dnia dostarczenia wniosku
-
Złożenie (po otrzymaniu informacji o wyznaczeniu promotorów) wniosku do Rady ds. Stopni Naukowych, za pośrednictwem właściwej Rady Dyscypliny, o wszczęcie procedury nadania stopnia doktora oraz wskazującego osobę/podmiot finansujący postępowanie.
-
Złożenie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków zgodnie z Uchwałą Senatu 103/2023
-
Zawarcie umowy o zasadach finansowania kosztów przeprowadzenia postępowania i regulującej kwestię egzaminu z dyscypliny, w której nadany będzie stopień, i znajomości języka obcego na poziomie co najmniej B2
-
Złożenie wniosku do właściwej Rady ds. Stopni Naukowych, za pośrednictwem Rady Dyscypliny, o powołanie komisji przeprowadzającej egzamin potwierdzający kwalifikacje na poziomie 8 PRK.