- Cieszę się, że będziemy mogli rozwijać kompetencje związane z długofalową polityką zapewnienia jakości kształcenia. Istotą jest nie wyobrażenie, co w moim przedmiocie jest dla studenta, ale co mój przedmiot przynosi dla rozwoju umiejętności i wiedzy absolwenta danego programu studiów - mówi prof. Krzysztof Jóźwik, rektor PŁ.
Projekt "Doskonałość dydaktyczna uczelni” to dla Politechniki Łódzkiej możliwość wypracowania dwóch modeli w obszarze zarządzania jakością kształcenia. Pierwszy dotyczy projektowania i doskonalenia programów studiów w oparciu o najlepsze wzorce międzynarodowe. - Najważniejszym elementem tego działania będzie efektywne wdrożenie systemu ewaluacji, domykającego cały proces. Model ten posłuży do utworzenia interdyscyplinarnego kierunku studiów w obszarze zarządzania technologiami ICT - wyjaśnia dyrektor Centrum Kształcenia w PŁ, Adrianna Kozłowska.
Drugi projekt to nowa ścieżka rozwoju kompetencji dydaktycznych i osobistych nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem systemu cyfrowych odznak. - W ramach pilotażu planujemy opracować kilkanaście klas odznak dla pięciu ścieżek rozwoju oraz objąć profesjonalną opieką coachingową grupę 40 dydaktyków - dodaje dyrektor Adrianna Kozłowska.
W sumie, tylko w ramach tego projektu, Minister Edukacji i Nauki zatwierdził do finansowania 52 wnioski na łączną kwotę ponad 34 mln zł.
Celem projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni” finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego jest wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego.