Data dodania
Kategorie aktualności

Studenci z Polski i Japonii, wykorzystując najnowsze technologie, takie jak robotyka i wirtualna rzeczywistość, stworzyli wyjątkowe projekty dedykowane osobom w spektrum autyzmu (ASD). Wydarzenie było owocem współpracy Politechniki Łódzkiej oraz Shibaura Institute of Technology, które wspólnie opracowały i przeprowadziły zajęcia edukacyjne w postaci globalnego PBL. Zwycięska drużyna opracowała robota w kształcie smoka, który otwiera nowe możliwości interakcji i rozwoju.

Image

Jak podkreślają organizatorzy z Politechniki Łódzkiej, dr hab. inż. Grzegorz Granosik i dr hab. inż. Dorota Kamińska prezentacje pokazały, że studenci włożyli ogrom pracy, a efekty ich tygodniowej pracy są ciekawe i różnorodne.

Pokaz odbył się w przestrzeni Design-4-All, był bacznie obserwowany i oceniany przez ekspertów, w tym prorektora ds. rozwoju, prof. Pawła Strumiłło, specjalistów dziedzinowych i rodziców dzieci z ASD. Wszystkie prezentacje pokazały ogromne zaangażowanie studentów, dbałość o formę graficzną oraz zaawansowanie technologiczne. Widać było także znakomitą współpracę i międzykulturową wymianę pomysłów.

Głosy ekspertów oraz wzajemne oceny studentów wyłoniły trzy najlepsze projekty stworzone przez zespoły: Cyber Dragons (I miejsce), Japonica Polonica Robotica (II miejsce) oraz Seaboat (III miejsce).

Jak wyjaśniają organizatorzy -

Zwycięska drużyna opracowała robota w kształcie smoka, który otwiera nowe możliwości interakcji i rozwoju. Wyposażony w kamerę przesyłającą obraz na żywo do gogli VR, smok pozwala użytkownikom zdalnie sterować swoimi ruchami. Nie jest to jednak zwykłe sterowanie – aby poruszać robotem, użytkownik musi aktywnie wchodzić w interakcję ze środowiskiem wirtualnym, wykonując gesty i ruchy w przestrzeni, co potęguje poczucie zanurzenia i zaangażowania. Najbardziej wyjątkową cechą tego projektu jest jego wpływ na dzieci z autyzmem. Smok staje się narzędziem, które wspiera rozwój motoryczny i zachęca do interakcji w sposób naturalny i dostosowany do potrzeb tych dzieci. Dzięki immersyjnemu sterowaniu przez gogle VR, technologia staje się przystępna i ekscytująca, a dzieci mają szansę zaangażować się w sposób, który może być dla nich bardziej zrozumiały i motywujący.

Image
Image