Data dodania
Kategorie aktualności

Jak kształcić przyszłych liderów w duchu odpowiedzialności środowiskowej? Jak rozwijać zielone i cyfrowe umiejętności studentów, wzmacniać ich kompetencje w zakresie innowacyjności i przedsiębiorczości, a także promować społeczną odpowiedzialność uczelni? Jak wykorzystać VR w edukacji z zakresu inżynierii chemicznej? Zespoły z Politechniki Łódzkiej będą pracować nad tymi zagadnieniami w ramach europejskich konsorcjów, poszukując ekologicznych rozwiązań również dla uniwersytetów dziecięcych.

Image

Politechnika Łódzka rozpocznie realizację pięciu innowacyjnych projektów międzynarodowych, finansowanych z unijnego programu Erasmus+. Łączny budżet tych przedsięwzięć przekracza 1,3 miliona euro, a w trzech z nich uczelnia pełni rolę lidera.

IntegratESG to pierwszy z projektów, który skupi się na edukacji i szkoleniu zawodowym w zakresie wdrażania zasad ESG (Environmental, Social, Governance). Projekt ten, realizowany we współpracy z partnerami z Bułgarii, Włoch, Cypru i Austrii, ma na celu przygotowanie przyszłych liderów do zarządzania z uwzględnieniem odpowiedzialności środowiskowej, społecznej i korporacyjnej.

Kolejny projekt, GreenEDU, ma na celu stworzenie nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną oraz technologie informatyczne i cyfrowe. Dzięki współpracy z partnerami z Cypru, Estonii i Belgii, projekt ten pomoże rozwijać zielone i cyfrowe umiejętności studentów, przygotowując ich do wyzwań współczesnego rynku pracy oraz wspierając rozwój kadry akademickiej.
Liderem obu tych projektów jest Instytut Informatyki na Wydziale FTIMS PŁ - prof. PŁ Aneta Poniszewska-Marańda.

Politechnika Łódzka – Centrum Współpracy Międzynarodowej jest liderem projektu o akronimie ACE (Alliance for Community Engagement in European Higher Education) wspierającego zaangażowanie społeczne w szkolnictwie wyższym. Projekt ten, realizowany we współpracy z partnerami z Irlandii, Serbii, Estonii, Danii i Niemiec, ma na celu wzmocnienie społecznej odpowiedzialności instytucji edukacyjnych oraz rozwój innowacji społecznych i lokalnych społeczności. Koordynatorką projektu jest prof. PŁ Dorota Piotrowska.

JUMP to projekt, który wzmocni kompetencje studentów w zakresie innowacyjności i przedsiębiorczości, wykorzystując m.in. innowacyjny program mobilności Challenge-Based Learning Minor. Realizowany w ramach Europejskiego Konsorcjum Innowacyjnych Uniwersytetów (ECIU), projekt ten umożliwi studentom zdobywanie praktycznych doświadczeń poprzez specjalistyczne kursy i moduły. Liderem projektu jest Uniwersytet w Trento, a partnerami francuska INSA, szwedzki Uniwersytet Linköping oraz Politechnika Łódzka. W PŁ prace koordynuje prof. Jacek Sawicki z Instytutu Inżynierii Materiałowej na Wydziale Mechanicznym.

VRChem (Innovative Integration of Virtual Reality in Chemical Engineering Education) jest projektem, w którym pracę naukowców z Voxel Research Lab Instytutu Mechatroniki i Systemów Informatycznych koordynuje dr inż. Grzegorz Zwoliński. Liderem projektu jest Politechnika Krakowska.

Ostatni z projektów, CU Green!, koncentruje się na działalności uniwersytetów dziecięcych. Jego celem jest nie tylko wymiana doświadczeń, ale także opracowanie ekologicznych rozwiązań dla uniwersytetów dziecięcych. W projekt zaangażowani są wolontariusze z uniwersytetów dziecięcych w Innsbrucku (lider), Bukareszcie oraz Politechniki Łódzkiej. Dyrektorką ŁUD PŁ jest Anna Janicka.