Politechnika Łódzka to jedna z najlepszych uczelni technicznych w Polsce. Posiada ponad 75-letnią tradycję
i doświadczenie w kształceniu kadr i prowadzeniu badań naukowych. Jest atrakcyjnym partnerem dla biznesu. Współpracuje z największymi firmami w kraju i za granicą. Prowadzi badania naukowe na poziomie europejskim, tworzy nowe technologie i patenty we współpracy z najlepszymi ośrodkami badawczymi na całym świecie. Jednym z filarów zarządzania Politechniką Łódzką jest równe traktowanie pracowników bez względu na płeć, wiek, rasę czy inne cechy demograficzne i społeczne. W 2016 roku PŁ jako pierwsza uczelnia techniczna w Polsce otrzymała logo HR Excellence IN RESEARCH, potwierdzające, że Uczelnia stosuje zasady „Europejskiej Karty Naukowca” oraz „Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych”.
- Wymagania dla kandydatów:
- Posiadanie stopnia naukowego doktora w dyscyplinie nauki: inżynieria mechaniczna.
- Doświadczenie w prowadzeniu prac naukowych i badawczych z zakresu budowy pojazdów
i alternatywnych źródeł energii. - Dorobek naukowy potwierdzony autorstwem lub współautorstwem co najmniej 2 publikacji w ciągu ostatnich 3 lat.
- Co najmniej 5–letnie doświadczenie związane z realizacją projektów związanych z tematyką budowy pojazdów we współpracy z przemysłem.
- Doświadczenie w zakresie dydaktyki w szkole wyższej, szczególnie w zakresie budowy pojazdów, grafiki inżynierskiej, podstaw konstrukcji maszyn.
- Znajomość oprogramowania CAD/CAM (Inventor, PTC CREO lub inne – certyfikat lub oświadczenie).
- Doświadczenie w zakresie zarządzania projektami (certyfikat lub oświadczenie)
- Doświadczenie w obsłudze aparatury laboratoryjnej do badań indykatorowych silników spalinowych, hamowni silnikowych oraz diagnostyki pojazdów.
- Znajomość j. angielskiego w zakresie umożliwiającym prowadzenie zajęć.
- Znajomość j. polskiego w stopniu biegłym w mowie i piśmie w związku z koniecznością prowadzenia zajęć i pracami organizacyjno-administracyjnymi.
- Warunki pracy:
- Oferta pracy dotyczy stanowiska adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Katedrze Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn na Wydziale Mechanicznym PŁ.
- Planujemy zatrudnienie w wymiarze pełnego etatu na czas nieokreślony. Rozpoczęcie pracy przewidujemy na sierpień 2024r. Możliwa praca hybrydowa.
Oferujemy:
- możliwość rozwoju kariery naukowej,
- wyjazdy zagraniczne związane z prowadzeniem badań w europejskich ośrodkach naukowych,
- uczestniczenie w konferencjach krajowych i międzynarodowych,
- publikowanie artykułów naukowych w czasopismach o wysokim wskaźniku cytowalności (Impact Factor).
- Opis przewidywanego zakresu zadań i obowiązków:
- prowadzenie i dokumentowanie działalności badawczej i udział w upowszechnianiu rezultatów tej działalności,
- prowadzenie zajęć dydaktycznych o charakterze teoretycznym i praktycznym (wykłady, laboratoria
i ćwiczenia) - udział w pracach organizacyjnych na rzecz Uczelni i jednostki.
Do realizacji ww. zakresu obowiązków niezbędna jest:
- motywacja, bardzo dobra organizacja pracy, umiejętność zarządzania czasem
- samodzielność w działaniu przy jednoczesnej gotowości do pracy zespołowej,
- umiejętność przekazywania wiedzy i budowania relacji ze studentami w procesie dydaktycznym,
- umiejętność prezentowania wyników oraz prowadzenia bieżącej sprawozdawczości
z realizowanych prac, - otwartość na nowe wyzwania i zmiany,
- wysoka kultura osobista i umiejętności interpersonalne,
- dokładność w wykonywaniu powierzonych zadań oraz umiejętność dostosowania się do procedur.
- Wykaz wymaganych dokumentów:
- Podanie o zatrudnienie do JM Rektora PŁ;
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Politechnice Łódzkiej, stanowiący załącznik nr 1.1 do „POLITYKI OTM-R – OTWARTY PRZEJRZYSTY MERYTORYCZNY PROCES REKRUTACJI”;
- Klauzula o ochronie danych osobowych, stanowiąca załącznik nr 1.2 do „POLITYKI OTM-R – OTWARTY PRZEJRZYSTY MERYTORYCZNY PROCES REKRUTACJI”;
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, stanowiąca załącznik nr 1.3 do „POLITYKI OTM-R – OTWARTY PRZEJRZYSTY MERYTORYCZNY PROCES REKRUTACJI”;
- odpisy/kopie dyplomów;
- inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje.
- Miejsce, forma i termin składania dokumentów:
- Dokumenty aplikacyjne będą przyjmowane do dnia 14 sierpnia 2024 r. w Sekretariacie Katedry Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn ul. Stefanowskiego 1/15 90-537 Łódź (bud A22a p.III, pok. 306) oraz na adres w1k15@adm.p.lodz.pl z dopiskiem w tytule „oferta kandydata do pracy”
- W przypadku wysyłania dokumentów drogą tradycyjną, na kopercie należy umieścić adnotację „oferta kandydata do pracy - dane wrażliwe” i przesłać na adres korespondencyjny: Politechnika Łódzka, Katedra Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn, ul. Żeromskiego 116, 90-924 Łódź.
- Kandydaci będą mogli dokonać odbioru złożonych przez siebie dokumentów związanych konkursem przez okres 30 dni od daty zakończenia konkursu.
- Dane osoby do kontaktu oraz adres pocztowy i elektroniczny, na który można przesyłać dokumenty i ich skany:
W sprawach związanych z konkursem należy się kontaktować z Sekretariatem Katedry Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn tel. 42 631-23-27 e-mail w1k15@adm.p.lodz.pl
- Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu: 19 sierpnia 2024 r.
Katedra Pojazdów i Podstaw Budowy Maszyn jest jednostką należącą do Wydziału Mechanicznego Politechniki Łódzkiej. Nasza wieloletnia działalność naukowa jest ceniona w przemyśle, o czym świadczy współpraca
z wieloma instytucjami i firmami.
Zakres prac badawczych Katedry jest związany z szeroko pojętą problematyką podstaw konstrukcji maszyn. Pracownicy naszej jednostki w swej pracy naukowo-badawczej koncentrują się na projektowaniu i badaniu zespołów pojazdów, maszyn i urządzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trwałości i niezawodności węzłów ciernych. Dodatkowo, zajmują się także optymalizacją konstrukcji w zakresie trwałości, niezawodności oraz energochłonności.
Działalność dydaktyczna Katedry związana jest z zakresem prac badawczych i obejmuje głownie przedmioty związane z projektowaniem i eksploatacją maszyn, inżynierią transportu oraz mechatroniki w pojazdach
Zakres prac badawczych Katedry jest związany z szeroko pojętą problematyką podstaw konstrukcji maszyn
i pojazdów. Pracownicy naszej jednostki w swej pracy naukowo-badawczej koncentrują się na projektowaniu
i badaniu zespołów pojazdów, maszyn i urządzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trwałości i niezawodności węzłów ciernych. Dodatkowo, zajmują się także optymalizacją konstrukcji w zakresie trwałości, niezawodności oraz energochłonności. Do głównych obszarów badawczych Katedry należą:
- Badania tribologiczne
- Badania silników spalinowych i ich układów zasilania
- Badania układów napędowych
- Badania dynamiki oraz stabilności i kierowalności pojazdu
- Badania z dziedziny transportu