Data dodania 10.09.2021 - 09:19
Kategorie aktualności

Zespół studentów Politechniki Łódzkiej - Lodz Solar Team - działający przy Instytucie Maszyn Przepływowych, zaprezentował (10.09) w Monopolis najnowszą odsłonę pojazdu elektrycznego - Eagle Two. Za kilka dni, 18 września, samochód wystartuje w Belgii na międzynarodowych zawodach.


Image

Zmiany wprowadzone w Eagle Two wykonano z myślą o 24-godzinnym wyścigu iLumen European Solar Challenge 2021 w Belgii, na dawnym torze Formuły 1 Zolder Circuit. Za tydzień zespół z PŁ podejmie próbę obrony tytułu Mistrza, zdobytego na tym obiekcie w 2018 roku. Celem zmagań studentów w zawodach, jest pokonanie w ciągu 24 godzin, jak największej liczby okrążeń, przy jednoczesnym, jak najmniejszym zużyciu energii.

Najnowsza odsłona Eagle Two zaskakuje pod względem wizualnym, za sprawą całkowitej zmiany barw karoserii z szarej na szykowne połączenie butelkowej zieleni, wzbogaconej o czarno-białe dodatki. Studenci wprowadzili także wiele nowości technicznych m.in.: usztywnienie układu kierowniczego. Nowe mocowania foteli ułatwiające ich szybszy montaż i demontaż, przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu podczas jazdy. Na szybie zamontowano powłoki ceramiczne oraz przeciwmgielne, zapewniające większe bezpieczeństwo.

Odnowiony pojazd posiada także system autodiagnostyczny ODB (On-Board Diagnostic), który umożliwia szybką diagnozę usterek, a przy okazji ma możliwość ładowania. Kierowcy szukający wygody z pewnością docenią zaprojektowany i zaprogramowany przez studentów komputer pokładowy. Jest to 10-calowy dotykowy ekran, dzięki któremu nie tylko wyszukamy najlepszą możliwą trasę przy użyciu nawigacji GPS, ale także zapoznamy użytkownika z obecnymi parametrami samochodu, takimi jak: zasięg, ilość energii generowanej z paneli fotowoltaicznych czy temperatura silników.

Jedną z większych innowacji, którą znajdziemy w nowym Eagle Two jest wykorzystanie opracowanego, we współpracy z Instytutem Biopolimerów i Włókien Chemicznych, materiału na bazie ptasich piór. Dzięki temu wnętrze samochodu zostało znacząco wygłuszone, a także jest izolowane termicznie przez niepalny puch. Samochód wyposażony jest w 5 m kw. paneli fotowoltaicznych, dzięki którym może poruszać się wykorzystując jedynie energię słoneczną. Bateria przy pełnym naładowaniu, wystarczy na przejechanie 2400 km. Samochód posiada dwa silniki typu BLDC, dedykowane Eagle Two o łącznej mocy 10 kW, które potrafią rozpędzić auto aż do 140 km/h.

Zespół Lodz Solar Team ma na swoim koncie wiele międzynarodowych osiągnięć oraz wyróżnień. Studenci z Politechniki Łódzkiej zadebiutowali w 2015 r. na zawodach Bridgestone World Solar Challenge w Australii.


Image
Image
Image