Filip Barski jest pasjonatem techniki. Celem projektu, którym zajmuję się w ramach programu E2TOP jest "Odtworzenie wzmacniacza Highama i zbadanie jego charakterystyki". Należy do Studenckiego Koła Miłośników Motoryzacji, gdzie w drużynie Iron Warriors pracuje w Dziale Mechanicznym. Hobby studenta to renowacja starych gramofonów i fonografów.
E²TOP
AI Football Manager to tytuł kolejnego projektu w programie dla szczególnie uzdolnionych studentów PŁ. Realizuje go Weronika Wiechno studiująca informatykę stosowaną. Jest stypendystką programu Nowe Technologie Dla Dziewczyn Intel-Perspektywy 2024/2025. Jej hobby to gra na pianinie. W przyszłości chciałaby się zająć nauką – od dziecka fascynuje się zdobywaniem wiedzy.
Czy możliwe jest tworzenie w pełni naturalnych kosmetyków, zamkniętych w biodegradowalnych opakowaniach? Tak i to wyzwanie w programie E2Top postawiła sobie Karina Skura, studentka roku 2023/24 na Wydziale Biotechnologii i Nauk o Żywności. Jest sekretarzem SKN BioMass. Jako młoda badaczka realizuje projekty naukowe, które zaowocowały publikacjami oraz zgłoszeniem patentowym na ekologiczny materiał opakowaniowy.
Marta Kopytowska studiuje budownictwo. Od dziecka trenuje karate, ma za sobą starty w imprezach międzynarodowej rangi. To pozwoliło jej dokładnie poznać, jakie mechanizmy stoją za ruchami człowieka i jak skomplikowana jest anatomia kończyn. W programie E2TOP postanowiła niekonwencjonalnie połączyć swoje zainteresowanie ruchem ciała z budownictwem, realizując projekt "Inteligentne węzły w konstrukcjach stalowych wykorzystujące ziemne położenie środka obrotu".
Maciej Szulczewski jest jednym z dwóch zwycięzców 2. edycji E2Top (równorzędną nagrodę – 6 000 zł, otrzymał także Wiktor Barańczak). Zajmował się konstruowaniem robota pneumatycznego do diagnostyki układu pokarmowego człowieka.
Masza Góralczyk uczestniczy w programie E2Top po raz drugi, sprawdzając właściwości termoczułych hydrożeli w relacji z lekami. Kontynuuje swoje badania pod kierunkiem prof. Marcina Kozaneckiego. Studiuje Advanced Biobased and Bioinspired Materials na IFE, ma wykształcenie muzyczne, interesuje się programowaniem i samodzielnie pisze kody potrzebne jej w analizie danych.
Współczesny świat ciągle potrzebuje nowych technologii oczyszczania środowiska. Takim narzędziem mogą być hydrożele, które bada w projekcie „Wyłapane w sieci” Dawid Bernatowicz, uczestnik 2. edycji programu E2Top dla uzdolnionych studentów.
Baranek czy byk? Pytanie może wydawać się osobliwe w odniesieniu do badań studenta automatyki i robotyki. Ale nie kiedy dodamy, że chodzi o kształt kierownic rowerowych. Ich aerodynamikę w programie E²TOP sprawdza Kornel Zawadzki, miłośnik jazdy na rowerze.
Wiktor Barańczyk po raz drugi uczestniczy w programie E2Top. Studiuje informatykę. Pasjonuje się sztuczną inteligencją, w szczególności widzeniem komputerowym, które skupia się na rozumieniu i analizie obrazów. Lubi gry komputerowe i sudoku.
Kompromis między funkcjonalnością a troską o środowisko jest ważnym aspektem badań naukowych. Dotyczy to również masowo wykorzystywanych opakowań, których produkcja, użytkowanie oraz utylizacja są nie lada wyzwaniem. Próbuje je podjąć Konrad Stefaniak, student technologii chemicznej, uczestnik programu E2TOP.
Giełda papierów wartościowych wiąże się z dużym ryzykiem, dlatego każde narzędzie poprawiające bezpieczeństwo jest na wagę złota. Wykorzystując sztuczną inteligencję, nad nowym rozwiązaniem pracuje Agata Świetlik, studentka II roku informatyki stosowanej na Wydziale Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej. Uczestniczka programu E2TOP realizuje indywidualny programu studiów. Jest wiceprzewodniczącą sekcji sztucznej inteligencji Koła Informatycznego Niepokoju.
Trwa 2. edycja E2TOP, czyli Excellence in Engineering: Talents in Research with Opportunities Programme. Daje on możliwość indywidualnego rozwoju uzdolnionym studentom PŁ, którzy pod opieką mentora realizują swój projekt badawczy. W kolejnych rozmowach będziemy prezentować uczestników E2TOP. Pierwszą bohaterką jest Anna Walczak, studentka kierunku automatyka i sterowanie robotów, projektująca ineraktywną biżuterię.